Gå til innhold

3 Hjul vs 4 Hjul???

Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer?

Jeg og min kjære har egentlig bestemt oss for en joggster twister, den har tre hjul og jeg synes den er knalltøff!!

Den har også alle kvaliteter vi er ute etter..

Men en kompis av meg som selv har en jente på 3 år ble voldsomt engasjert da jeg viste ham vognen og mente at vi måtte for guds skyld ikke kjøpe vogn med tre hjul for det er så ustabilt og de velter osv..

Siden vi egentlig hadde bestemt oss og var veldig fornøyd er jeg litt usikker, så jeg håper noen kan dele litt tanker og erfaringer her..

Hilsen "plutselig usikker"

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10393103-3-hjul-vs-4-hjul/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette med at 3-hjulinger er ustabile henger igjen ifra de først kom på markedet. Da var de ustabile.

Nå er de mye mer forbedret og stabile. Den enenste 3-hjulingen som jeg har hørt har tippet med unge oppi er Quinny Freestyle. Denne er ustabil og tung siden du kan vende sittedelen.

TFK derimot er utrolig stabil, og selv med en unge som herjer oppi vognen, så tipper den ikke.

Må si at jeg jobber med og selge vogner, og har solgt uendelig med TFK og Easywalker og har ikke fått en eneste henvendelse tilbake fra kunder om at vognene har tippet.

Så mitt råd til deg er og stole på dine valg. Velger du TFK, får du en utrolig god vogn du kan ha glede av lenge. Du trenger da ikke bytte vogn når ungen blir større, slik du må med andre.

Lykke til videre i valget.

Tusen takk for svar!!!

Det var noe sånt jeg gjerne ville høre, det var nemlig dette med og slippe og bytte jeg har tenkt sånn på.

Hadde nemlig først tenkt og kjøpe quinny, men ombestemte meg da jeg så hvor liten den var..

Jeg har termin i mai, så i august september ville jeg nok fått problemer.

Jeg har TFK og den er dønn stødig.

Det er litt negativt at det er litt vanskelig å komme til kurvene under, men jeg henger heller poser på håndtaket.....og den er fremdeles like stødig.

På det meste har jeg hengt to tunge poser med mat på den ene siden, en stooor pose med en huske på bremsen (ja ja, i nøden fungerer det også, he he) Og liggendes over håndtaket la jeg en reiseseng.

Oppover rullebåndet kunne den kanskje med litt hjelp ha git etter, men ellers var den selv da stødig til tusen.

TFK er minst like stødig som en 4hjuling. Alle vogner kan veldt, uanset antall hjul.

Annonse

Vi vurderte 3-hjuling denne gangen. Da vi har en gutt på 3 år fra før, er vi avhengig av søskenbrett. Vognforhandlere vi snakket med, samt venner med erfaring, anbefaler 4 hjul når det er søsken! småsøsken som "henger" på vogna, kan lett velte en vogn med 3 hjul. Et vennepar opplevde det flere ganger.

hilsen 4 hjul

Hvilken vogn hadde dete venneparret da?

Det finnes mange forskjellige trehjulinger, og enkelte av de er like stødige som de med fire hjul.

Man kan ikke slå alle under en kam.

Å si at 3hjulinge veldter lett generelt er bare tull. Noen kan sikkert gjøre det, men det gjelder 4hjulinger også. Elle vogner kan veldt hvis andre henger i den på feil måte, det er derfor en må passe på litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...