Gå til innhold

Dere som har en mann som har dårlig sædkvalitet...

Anbefalte innlegg

, hva tenker dere om at kanskje, kanskje så kan dere aldri få barn sammen?! Vet at dette er en forferdelig tanke, jeg vet det. Men av og til tillater jeg meg den tanken at kanskje vi aldri får barn sammen, hva kommer jeg/ vi til å gjøre da? Vil det bli over med oss på grunn av det?

Jeg ønsker jo inderlig mine egne barn...

Hva tenker dere damer om dette, har dere gjort dere noen tanker angående dette?

Fortsetter under...

Hos oss er situasjonen omvent for det er eggkvalitetn min som er problemet. Mannen min har sagt at om vi ikke får barn sammen så vil han veldig gjerne adoptere sånn at vi får oppleve å bli foreldre sammen. Han har med andre ord ingen planer om å bytte meg ut med en mer fruktbar kvinne bare for å få egne barn. Er det det du tenker på, å "bytte ut" mannen din?

Hilsen

Min mann har dårlig sædkvalitet, men vi har en nydelig gutt sammen, Han ble til ved hjelp av icsi. Vi holder nå på med søskenforsøk.

Tror du skal slappe helt av. Det kan ta lang tid, og det kan gå fort. Men, dere må jo først forsøke. Det er ingen umulighet å bli gravid med en mann med dårlig sædkvalitet.. en må bare ha hjelp.. og ... toømodighet...

Masse lykke til :)

Hold på mannen din.. tenk om det hadde vært omvent!!!

Vi har tenkt tanken på at vi kanskje ikke kommer til å få biologiske barn sammen. Skal til Hgsd i morgen for å skjekke om det er håp. De skal gå rett inn i testiklene for å skjekke om det er liv der... Vi har bestemt oss for å bruke dodor dersom vi ikke kan få barn sammen. Da er det iallefall 50% av våre (mine) gener. Vi krysser det vi har for at vi kan få 100% bilologiske. Å bytte bort mannen har ikke vært aktuelt i det hele!! Går på med friskt mot samtidig som vi vet det er stor sjans for å få noen nedturer underveis.

Hadde aldri "byttet" ut mannen min uansett. Da er tross alt ikke barneønske så stort at det går på bekostning av han jeg elsker og har det kjempe bra sammen med.

Idag er det jo så mange muligheter for å få barn uansett, IVF; ICSI, donor og ikke minst adopsjon, så en løsning finnes nok.

Men mannen min hadde jeg ALDRI byttet ut.

Annonse

Hei på deg!

Først av alt:

25.aug.ble vi gravide med positiv graviditetstest etter velykket gjennomført ICSI med tesa/pesa(uthenting av sædceller kirurgisk med en tynn sprøyte)!!!!

Det var vært en lang prosess og mye tanker og følelser underveis.Vi har holdt på ca.31/2 år fra vi startet på egenhånd til vi fikk hjelpen vi trengte.

Men tenk så ble jeg gravid på 1.forsøk!!!!Det er utrolig hva medisinske framskritt innen prøverørsforsøk kan hjelpe oss barnløse!

Vi har blitt behandlet på St.Olavs og der er de utrolig flinke på området(syns nå vi ihvertfall)

Ønsker dere lykke til! -og vit at det finns muligheter for store under!

• 2 uker senere...

Hei!

Min mann har veldig dårlig sædkvalitet. Legene sier at om 1 år eller 2 er alt mest sannsynlig dødt.

Vi er nå godt i gang med 1. forsøk. Er begynt på sprøyte- på dag 7.

Jeg tenker ofte på at vi kanskje aldri får barn sammen. Jeg kommer ALDRI til å bytte han ut av den grunn. Det finnes jo mange andre muligheter. Vi har så vidt pratet om hva vi gjør om vi ikke får biologiske barn. Adopsjon er nåkk alternativet. Det finnes mange små rundt i verden som trenger kjærlighet og omsorg.

Akkurat nå velger vi å fokusere på det vi står oppe i nå, og tenke positivt.

Håper dere lykkes.=)

Stå på jenter.

Jeg og min mann vi også ha våre egne barn, men for oss betyr det VELDIG mye å få dem sammen.

Ingen av oss vil ha barn for enhver pris. Vi ville ikke byttet hverandre ut av den grunn for å si det sånn.

Blir det ikke våre gener, så blir det adopsjon.

Barn SKAL vi ha...SAMMEN

Jeg vil også gi dere en god historie. På tross av dårlig sædkvalitet, så er vi faktisk om noen måneder foreldre til tre barn....En selvlaget, en på ICSI (St. Olav, 1.forsøk) og denne som er på vei er laget hos Hausken i Haugesund (også ICSI). Har hatt ett misslykket fryseforsøk mellom nummer to og tre.

Innser jo selvsagt at vi er veldig heldig - men det er da ingen grunn til at ikke flere skal vere det!!

Stå på, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...