Gå til innhold

Hva synes dere om Brage?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er 1405 menn som har Brage som første fornavn.

Det er 1189 menn som har Brage som eneste fornavn.

Navnet er altså ikke så vanlig, men heller ikke uvanlig, selv om det er har en oppsving akkurat nå. Synes det er et fint navn :-)

Annonse

Vi hadde også en knapp på Brage, men i min omkrets har det blitt ganske populært nå. Kan fint møte 2-3 Brage'r i samme årskull. Men det var ikke hovedgrunnen til at vi valgte det bort, vi syntes gutten passet bedre til et annet navn.

Rart med det -jeg liker den type navn, men akkurat Brage synest jeg er litt bråkete.

Synest Brede, Frede og Grunde er litt i samme kategori, og de liker jeg godt. Tror det er både R og G i Brage som gjør lyden litt for hard.

Men nå har jeg ei dialekt med kraftig rulle-R, så det kan godt være det som gir det negative utslaget. Det blir litt voldsomt med min uttalelse liksom ;o)

Annonse

Har akkurat nå to barn som heter det i barnehagen min, så hvis du er ute etter et orginalt navn som ingen heter så er du for sein. Må også nevne at storebroren på fire kaller han for Drage, og da gjør hele avdelingen det også.......fordi han ikke klarer å si det altså.

Takk for mange innspill!

Jeg jobber faktisk i barnehage selv, og på 7 år har vi bare hatt 1 Brage!

Det er er en stor barnehage med 80 barn.

Så her hvor jeg bor er ikke navnet poppis enda- heldigvis:-)

Tror nok det er en liten Brage i magen min, navnet blir bare finere og finere, og sambo liker det veldig godt han også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...