Gå til innhold

Hva synes dere om Brage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så vanlig, og vi synes det er tøft og stilig.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er stygt jeg. Minner om en hest jeg vet om som heter det.

Skrevet

Nydelig...står mellom Brage og Brede her,dersom ul. slår feil og det er en gutt:-)

Skrevet

kjempe tøft navn... kjenner to små gutter som heter det!!! Kunne godt tenkt meg navnet selv, men sambo liker det ikke.. hehe...

Skrevet

Det er 1405 menn som har Brage som første fornavn.

Det er 1189 menn som har Brage som eneste fornavn.

Navnet er altså ikke så vanlig, men heller ikke uvanlig, selv om det er har en oppsving akkurat nå. Synes det er et fint navn :-)

Skrevet

Kjempekult! Vi snakket om det lenge, men jeg synes det har blitt så

poppisnavn. Vel, vi slapp å tenke mer på det, for det viser seg å være ei jente ;o)

Skrevet

Vi hadde også en knapp på Brage, men i min omkrets har det blitt ganske populært nå. Kan fint møte 2-3 Brage'r i samme årskull. Men det var ikke hovedgrunnen til at vi valgte det bort, vi syntes gutten passet bedre til et annet navn.

Skrevet

Ganske pent det. Har en kompis som heter det, og synes det passer like godt på en voksen som en liten gutt

Skrevet

Tøft! Liker navnet. Staut og skikkelig uten å være gammelmodig.

Skrevet

Rart med det -jeg liker den type navn, men akkurat Brage synest jeg er litt bråkete.

Synest Brede, Frede og Grunde er litt i samme kategori, og de liker jeg godt. Tror det er både R og G i Brage som gjør lyden litt for hard.

Men nå har jeg ei dialekt med kraftig rulle-R, så det kan godt være det som gir det negative utslaget. Det blir litt voldsomt med min uttalelse liksom ;o)

Skrevet

jeg kjenner 2 brødre som heter brede og brgae:P dessuten heter fetteren min brage så jeg liker det!

Skrevet

Har akkurat nå to barn som heter det i barnehagen min, så hvis du er ute etter et orginalt navn som ingen heter så er du for sein. Må også nevne at storebroren på fire kaller han for Drage, og da gjør hele avdelingen det også.......fordi han ikke klarer å si det altså.

Skrevet

Dette er favoritten til min samboer. Hadde han fått velge navn helt alene, hadde det blitt Brage. Det er et veldig fint navn og passer til en stødig kar, men også til en liten gutt. Det vokser fint med alderen, syns jeg.

Skrevet

Aldri vært så begeistret for Brage, vet ikke hvorfor, bare liker ikke klangen på det navnet. Syns Brede er mye finere.

Skrevet

Takk for mange innspill!

Jeg jobber faktisk i barnehage selv, og på 7 år har vi bare hatt 1 Brage!

Det er er en stor barnehage med 80 barn.

Så her hvor jeg bor er ikke navnet poppis enda- heldigvis:-)

Tror nok det er en liten Brage i magen min, navnet blir bare finere og finere, og sambo liker det veldig godt han også.

Skrevet

Var en tegneserie som het Brage Breiskalle en gang i tida, bortsett fra det synes jeg navnet er veldig fint jeg.-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...