Gå til innhold

Hun har en kul i hullet i øret..... hva er det?

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 6 år tok hull i ørene for ca 3måneder siden. Hun har betennelse enda i begge ørene. Jeg vasker hver uke hun er hos meg, men pappan vasker ikke. Nå har hun fått kuler i begge hullene sine også. Er dette kun betennelse eller er det noe annet? Går disse klumpene bort når betennelsen forsvinner?

Hva slags øredobber er best å bruke for å få bort betennelse? Ringer eller vanlige dobber med propp i rent sølv?

Jeg vil jo selv tro ringer siden de gir bedre lufting til hullene.

Fortsetter under...

Det er nok betennelsen som lager klumpene, helt sikkert "gugge" inne i de. Bruk øredobber i rent gull! Noen reagerer på sølv i ørene, selv om det er rent sølv og man ikke har nikkelallergi. Jeg hadde betennelse i ørene lenge da jeg tok hull, gikk ikke over før jeg skifta til gullringer, da grodde de fint (men ennå blir ørene røde hvis jeg bruker noe annet enn gull).

for at betennelsen skal gå bort, vil jeg foreslå at dere dropper øre-dobber en stund slik at betennelsen forsvinner. Stikk heller en øredobb i hullene morgen og kveld, slik at det ikke gror igjen. Vask godt med pyrisept. Hvis pappa`n er dårlig på å ordne med dette kan hun jo ha ringer i ørene når hun er hos han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...