Gå til innhold

spise jern?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 10 uker på vei og fikk nylig hos legen konstantert at blodprosenten min er for lav. Noen som vet om det er forsvarlig å spise jerntabletter når man er gravid? (glemte å spørre legen om det, da det var etter legebesøket, på labben at jeg fikk vite det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ta en telefon til legekontoret å høre. Eller spørre på apoteket. Da jeg var gravid forrige gang ba jordmor meg om å ta Hemofer tabl. Det får du kjøpt på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt jerntabletter uten at legen hadde skjekket jernlagrene med en blodprøve. For mye jern kan være skadelig for fosteret og uten at du har målt lagrene vet du ikke hvordan det ligger an.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, jeg tok en jerntablett idag, men skal prate med legen før jeg evt tar flere. Vet at han tok blodprøve for å sjekke jerninholet og jernlagrene mine også, da jeg var der, så skal høre med ham før jeg evt tar jerntilskudd. Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke farlig¨å ta jern under svangerskapet, så sant du trenger det da. er ikke vits å ta det hvis ikke du har jern mangel. men trenger du jern vil jeg anbefale flytende jern. floradix... blir ikke så hard i magen av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...