Gå til innhold

Vurderer å starte opp med adopsjon snart vi...

Anbefalte innlegg

Flere her, eller?

Hvor lenge kan man holde på med ivf etter adopsjonsprosessen er påstartet?

Jeg er så utålmodig nå, og om vi ikke lykkes med ivf snart, hadde det vært godt å vite at man iallefall er godkjent som adoptivforeldre!:-)

Fortsetter under...

Vi har orientert oss en del om adopsjon bla. på nettet. Har lest litt på hjemmesidene til de ulike adopsjonsforeningene osv. Men man må være HELT ferdig med ivf før man får lov til å starte med adopsjon, så vi tar et skritt av gangen og skal ha siste forsøk i utlandet først.

Hilsen

Gjest Bjørnen Collargol

Det er riktig som snøfilla sier at man MÅ være helt ferdig med IVF først.

Vi skal ha dette forsøket vi er i nå og evt fryseforsøk som følger med. Dersom dette ikke går går vi over på adopsjonsprosessen.

Gjest Bjørnen Collargol

Nei. Føste skritt er å ta kontakt med Buffetat, det er de som ordner alt med sosialrapporten osv.... Så det går desverre ikke an å starte denne prosessen før man er helt ferdig med IVF nei :-(

Annonse

Nei, dette stemmer ikke helt. Man tar først kontakt med barnevernet i kommunen (sender søknad om adopsjon), og det er de som utarbeider sosialrapporten som etter hvert sendes bufetat. I enkelte kommuner kan det ta flere måneder fra man sender søknad om adopsjon til barnevernet starter behandlingen, og jeg vet at mange velger å sende søknad til barnevernet før man er helt ferdig med fertilitetsbehandling, dersom man vet at ventetiden hos barnevernet er lang. Når samtalene med barnevernet starter opp, må man imidlertid være ferdig med fertilitetsbehandling, blant annet fordi man da vil få spørsmål om nettopp dette.

Ja, det var det jeg også hadde hørt!

Har snakket med ei fra Buffetat som jeg kjenner, og hun sa det var sånn.

Man tar da ikke kontakt med buffetat først, de kan jo ikke godkjenne noen før det har blitt utbedret sosialrapport.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...