Gå til innhold

Hvordan vaske en Voksipose??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt brukt Voksipose. Hvordan skal jeg vaske denne? Eller bør jeg sende den til rens?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg tok ut ulldyna inni og vasket den på ullprogram på vanlig vaskemaskin med Milo vaskemiddel. Gikk kjempefint! Den ble så fin atte :)

Trekket vasket jeg separat på 40 grader med sensitive vaske og skyllemiddel.

Skrevet

Skal sende min til rens. Synes den er for dyr til at jeg risikerer å ødelegge den, bare sånn i tilfelle.

Mange som vasker den på ullprøgram hjemme.

Skrevet

Viss ikke den er veldig skitten behøver du ikke å vaske den... tørk av flekker og legg den i fryseren.... der skal den ligge noen timer og så rister du den godt etterpå

Skrevet

har kjøpt ny pose, bør den vaskes før bruk???

Annonse

Skrevet

Jeg vasket min på samme måte som Lenn gjorde, og det gikk helt fint. Har vaskemaskin med kaldt ullprogram, altså at jeg kan velge mellom 30 og 40 grader, eller kaldt.

Vi vasket ikke vår da den var ny.

Skrevet

På Voksi sin hjemmeside står det følgende:

Voksi Classic består av to deler; trekk og dyne. Disse skal vaskes hver for seg. Yttertrekket kan vaskes på 60 grader. Bruk ikke vaskemidler som inneholder blekemiddel. Yttertrekket skal heller ikke bløtlegges eller vaskes med fargevaskemiddel. Da trekket er farget med miljøvennlige stoffer, kan trekket falme noe ved vask.

Ved letter rengjøring av ulldynen, kan denne legges i fryseren et par timer, i en tett plastpose. Deretter støvsuges posen og henges ut til lufting. Er dynen litt skitten kan dynen vaskes på ullprogram med nøytralt vaskemiddel. Litt sentrifugering, aldri tørketrommel. Er dynen veldig skitten vaskes denne i maskin på kaldt vann, med litt flytende salmiakk. Skyll også i kaldt vann og unngå temperaturforandring. Hvis din maskin ikke har kaldt-program, bruk badekar og hånddusj. Litt sentrifugering, aldri tørketrommel.

Sommerdynen kan vaskes på 40 grader eller renses. Skal ikke klorblekes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...