Gå til innhold

@mam&minsten og joikabolla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor søker dere ikke om pleiepenger ? Selv om barna deres er kronisk syke kan det jo hende deres leger kan argumentere for at dere har rett til det. Vi har nå fått det for barnet vårt. Han har en kronisk tilstand han også, men fordi den er ustabil fikk vi pp . Skader ikke å prøve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke mulighet til å søke på pleiepenger da jeg ikke er i jobb, skulle gjerne hvert, men det vil trolig ikke fungere. Men takk for tipset :)

Skrevet

Javel, det var synd. Men hva med mannen din, han har jo også rett på det. Synes bare det høres for ille ut at dere blir avspist med småpenger. Helt uhørt at ikke omsorgslønn er mere !

Skrevet

Jeg er egentlig i jobb, men har nå 1 års ulønnet permisjon. Jeg kommer meg aldri på jobb slik situasjonene er nå for tiden... derfor valgte jeg å ta permisjon. Jeg klarer ikke å ha hengende over meg at jeg egentlig skulle ha jobbet om en dag, neste uke eller neste måned. Her er situasjonene slik at vi aldri vet hva morgendagen bringer. Jeg har forstått det slik at pleiepenger er for de periodene en må være hjemme, altså ikke mulig å planlegge....

Jeg er nå fornøyd jeg med omsorgslønnen (ift hva andre får og alle de som ikke får). Det er jo omsorgslønn + forhøyet hjelpestønad sats 4 som de har regnet ut at da skal gi meg en vanlig(dårlig :) ) betalt lønn. Men nå har jeg ihvertfall en trygghet for en lang stund. Har fått vedtaket ut året men fått beskjed at vedtaket blir forlenget neste år dersom situsjonene ikke endrer seg.

Men spørsmål til HI, hvor lenge får du pleiepenger?? Er det noen avtale på det eller må du jevnt søke på nytt??

Skrevet

Hei,

det er vi som skrev inn spørsmålet til dere, trykte bare på "anonym " ved en feiltagelse. Vi får pp i tre måneder ad gangen, så spørs det selvfølgelig hvor lenge NAV er med på det, man får jo iblant intrykk av at det ikke er de medisinske grunnene som gir utslag for deres avgjørelser.

Vi ble bare så opprørt da vi leste om omsorgslønntråden deres fordi vi synes at det er så fælt at regelverket trenger kronisk syke barn inn i fattigkroken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...