Gå til innhold

igangsetting!

Sommerfuglmage

Anbefalte innlegg

I morgen 10.15 legges jeg inn på Ahus for igangsetting. Jeg er så spent! Jeg gleder meg veldig til å bli ferdig, og til å møte tvillingene. Spent på om det virkelig er to gutter, hvor store de er, om vi ser forskjell på dem. Det er veldig spennende! Er også veldig spent på hvordan igangsettingen forløper, om det går raskt, eller om vi må vente i flere dager. Har ingen ide om modningsgrad foreløpig. Jeg har jo en datter fra før, og da startet fødselen med vannavgang. Noen som har erfaring og vet om igangsetting er veldig annerledes? Jeg håper virkelig vi får en fin fødsel, kjenner at jeg kvier meg litt, for jeg vet jo hva vi må gjennom først. Sist kan jeg ikke huske at jeg grudde meg, men så rakk jeg liksom ikke å vente noe særlig heller. Hun kom uke 36+6. Rart å tenke på at jeg bærer tvillingene lenger enn henne! Sånn kan det gå.

Krysser fingrene for at alt ender godt, begge ligger i hodeleie så det burde være en god start!

Fortsetter under...

Min første fødsel skjedde av seg selv en uke på overtid, og tok laang tid. Først spredde rier på natta, så roet det seg på dagen. Riene ble hyppigere igjen neste kveld, og til slutt ble datteren vår født kl. 17 neste dag...

Denne gangen ble jeg satt i gang uke 37+6. Fikk satt inn første modningstablett kl. 10, ingenting skjedde. Neste modningstablett kl. 14, vannet gikk kl. 18, riene ble seriøse kl. 19 og siste tvilling ble født kl. 22.

Første fødsel hadde jeg rier hvert femte minutt, og så hvert tredje minutt. Denne gangen hadde jeg rier annethvert minutt fra de begynte for alvor, og åpningsfasen var som sagt mye raskere. Vet ikke hvor mye som skyldtes at det var annen gang, og hvor mye som skyldtes igangsettingen. Ellers føltes fødslene ganske like, veldig smertefull åpningsfase, veldig rask og grei utdrivningsfase. (Bortsett for at det var ganske mye mer styr den andre gangen, med setefødsel og tvillinger).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...