Gå til innhold

Spm til kirsty

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Må bare spørre litt jeg... Hvis det er greit... Hvordan har det vært for deg med syklusen etter at du har spontanabortert veldig tidlig? Er så redd at jeg skal få masse kluss nå!!! Blødningen som kom nå var faktisk litt svakere enn mens.... og uten smerter som jeg pleier å ha...

Vet at også du skrev at du hadde vært i kontakt med Fertilitetsklinikken. Jeg har også bedt legen om å henvise meg dit, etter at jeg ringte der for å høre om de kunne hjelpe oss. Damen jeg snakket med mente at de kunne det, og at det var en lege som forsket på vår probl.stilling der! Hva er planen deres videre i fht Fertilitetsklinikken? Går det greit med deg ellers da?

Lykke til med Pergo!! Det gir nok fart på sakene:-) Har det vært vanskelig å påvise eggløsning siden du begynner med disse?

Beklager alle spørsmålene. Føler meg bare helt desperat etter å vite hva vi evt kan gjøre. Leger og sykehus har jo SÅ lite peiling på dette.

Fortsetter under...

Bare å spørre i vei :-)

Jeg har ikke hatt kluss med syklusen etter sa'ene, hverken de tidlige eller de litt senere. Har fått mens ca 5 uker etter sa i første syklusen, og etter det har syklusene vært normale. Det eneste var at jeg fikk tidligere el de månedene jeg tok metformin, noe jeg anså som positivt, og nå som jeg har slutta på de er el tilbake på den dagen den var før jeg begynte med medisinen. Håper at pergo kan løse dette problemet. Det sies også at pergo kan hjelpe på habituell abort da det skal visst stabilisere hormonene... Jeg har el hver syklus, men blir ikke gravid, så kansje pergo kan forsterke el og kansje jeg vil produsere flere egg så jeg har litt større sjangse for å bli gravid?

Vi skulle igang med ivf i vår men så ble jeg gravid på egen hånd. Hadde SA og uken etter var jeg på forsamtale. Siden vi hadde klart det på egenhånd ble vi enige om at vi skulle prøve selv ett år til. Skjer det ikke noe skal vi på ny forsamtale i april 2008 og sikkert igang med forsøk iløpet av sommeren.

Leger har lite peil på dette ja, så det beste er å lese deg til ting, surfe litt på forumerog spørre folk :-) Det som er positivt her inne er at vi går til forskjellige gynekologer, forskjellige steder i landet, så kan vi sammenligne den informasjonen vi får.

Tusen takk for svar:-)

Så det er Fertilitetsklinikken som har gitt deg Pergo altså? Hm... tror jeg også må høre om det kan være noe for meg. Føler meg desperat nå rett og slett! Et resultat av Pergo kan vel være tvillinger?;-) Vet du om det er mange bivirkninger? Har du tatt Pergot før? Har du tatt hysteroskopi eller hva det heter (kontrastvæske i livmor og eggstokker), eller lapraskopi? Tidligere i sommer snakket legen på sykehuset om at dette var aktuelt hvis det skulle dra ut i fht ny graviditet for meg.

Har mannen din fått sjekket seg også? Det håper jeg at de gjør på Fertilitetsklinikken! De to første gangene jeg ble gravid var det lekende lett, men nå er det verre, og det ender jo bare galt... Må jo være en grunn til det. Kanskje kvaliteten på spermen har sunket?

Blir spennende å se om Pergo'en gjør susen for deg i allefall! Krysser fingrene jeg:-) Og tusen takk, kjære kirsty- for at du er så flink til å svare. Kjempesnilt av deg:-)

Klem

Hei igjen :-)

Nei fikk ikke pergo på fertilitetsklinikken. Jeg var hos han gynekologen jeg går til på volvat og spurte om det, jeg har gått hos ham i 1,5 år nå så stoler på ham :-)

Jeg har ikke tatt lap eller HsG eller noe sånt, ikke vært nødvendig siden jeg har vært gravid, så vet at jeg ikke har tett eggleder. Så håper pergo gjør susen.

Mannen sjekket seg først for 1,5 år siden, da vi begynte utredningen. Da hadde han for mange rundceller grunnet en infeksjon, fikk antibiotika og nå er sæden normal. Har din mann sjekket seg? Er viktig at mannen gjør det før kvinnen gjennomgår inngrep eller pergo kurer.

klemmer fra

Mannen min har ikke sjekket seg nei... Skulle få innkalling, men har nok skjedd noe underveis, for vi har ennå ikke mottatt noe og når vi ringte sykehuset forstod de ingen ting. Kunne ikke leses i journal eller noe at han skulle testes... rot kaller man vel det. Jaja... De sjekker vel sånt på fertilitetsklinikken også...? Godt du sier fra at det er viktig før pergo eller inngrep settes i gang! Logisk, men har ikke hatt inntrykk av at legen har tenkt det samme. Men de tar det kanskje for gitt ettersom jeg de to første gangene jeg ble gravid bare var "vips" full klaff. Dette er ikke realiteten nå lenger så.....

Mannen min fikk det gjort med fastkegen, han fikk et skjemaog så leverte han sæd til sædlaboratoriet på sykehuset. Fastlegen sendte så resultatene som jeg gikk til gyn med og fikk tolket. Så skjer det ikke noe snart kan dere ta saken i egne hender. Ikke vits å gå og vente :-)

Lykke til da!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...