Gå til innhold

huff..!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

skal til svigers og spise idag. Og svigermor spurte samboeren for noen uker siden om vi hadde noe på gang for jeg var i så dårlig form.. hehe, hun hadde rett i det, men vi vil ikke si noe før det har gått 12 uker. trooor hun kommer til å spørre idag under middagen. blir vanskelig å lyve når en får spørsmålet rett i trynet tror jeg. Jeg gruer meg!!!! Er 8+6 idag! Og er vel litt tidlig å gå ut med det til familie da synes jeg. Hva synes dere? Hva hadde dere gjort?

 

Og nå har det seg sånn da, at både jeg og sambo er svært dårlige til å lyve... Hvordan skal dette gå om hun spør? hehe. Måtte bare slenge det ut her, har ingen å prate med just nu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært i deres situasjon hadde jeg fortalt det.Er hyggelig for svigermor at hun skal bli berstemor...Hvorfor ikke fortelle den gode nyheten før hun spør i dag?tenker hun blir glad jeg!!!Vi er kommet til 7+3 og fortalte det forrige søndag til svigermor da vi var der på middag...hehe!.Om det skulle gå galt så kan det jo være fint at hun vet om hvordan dere har det også...

 

lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Vårstråle :)

Ja, har tenkt på det å kanskje si det før hun spør. Men, så er det måten å si det på da. Hehe.. Nå virker jeg kanskje hysterisk og desperat ellernoe her, men jeg er ikke det. Har liksom hele tiden vært fast bestemt på å ikke si noe før "faren" er over, skjønner? Så derfor blir det kanskje litt rart å si det så tidlig, i og med at jeg aldri har bust ut med en sånn beskjed før, hehe..

JEg får ta en prat med samboeren når han kommer hjem seinere nå, og høre hva han sier. Blir kanskje litt teit å sitte der å lyve for så å si "gratulerer, dere skal bli besteforeldre" om 3-4 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid enda, dvs jeg var mest trolig det denne syklusen, men mistet noen dager etter IKM. Men jeg tenker en del på det med når fortelle det når det skjer. Sambo vil liksom vente 12 uker, men jeg vet ikke helt. Hvis det skulle bli sånn at man mister, så kan det jo være greit at de nærmeste vet det, så man slipper å gå å skjule og holde det for for seg selv i en lite kjekk tid.

Men da avslører jo man at man planlegger barn, og kan føle et visst press og forventning i ettertid, når man prøver igjen.

Uff blir visst rotete forklart dette, men det er jo ikke så lett. Men for min egen del så tror jeg at jeg vil overtale sambo til å fortelle det "tidlig", kanskje sånn rundt 8 uke, det kan jo være greit å få venne seg til tanken selv også.

 

Håper du ble noe klokere av dette, er jammen ikke lett å vite hva en skal gjøre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener :) Takk for svar:) Er kjekt å høre hva andre ville ha gjort. Nå har jeg prata med min kjære sambo og vi har bestemt oss for at hvis hun spør, eller de spør, så skal vi fortelle. Men hvis ikke så får vi holde det skjult i noen uker til ;) Tror det er det beste :)

 

Lykke til videre Anonym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg har valgt å fortelle min familie det i uke 12.. Men det pga at de bor langt unna meg å jeg skal hjem en tur på den tida så da er det mer morro å fortelle det ansikt til ansikt.. I går hadde vi besøk av et vennepar og vi valgte å fortelle dem det:) De ble kjempe glad:) Greit å ha noen å prate me dersom det skulle gå galt.. Så har jeg vært deg så ville jeg nok sagt det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...