Gå til innhold

Dillemma ift jobbintervju

Anbefalte innlegg

Hei

Er i min 7. svangerskapsuke med mitt første barn. Har fast jobb, men er veldig klar for å bytte jobb. Skal snart på jobbintervju for en jobb jeg har kjempelyst på (drømmejobben) og lurer nå veldig på om jeg skal si at jeg er gravid eller ikke. Synes det er kjempevanskelig. Er det noen som har noen erfaringer med dette eller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10390297-dillemma-ift-jobbintervju/
Del på andre sider

Fortsetter under...

er selv i en jobb som jeg ikke trives særlig med.men siden jeg tjener veldig godt i den jobben og er gravid nå så... får nok bare la det være og se hvordan tingene er etter permisjonen... for tror neppe jeg hadde fått fast jobb med en sånn nyhet på lager..og man må jo nesten informere om det..

du er IKKE pliktig på å opplyse om dette!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

for det har ikke de som ansetter deg noe med å gjøre nemlig. en dag må du jo fortelle det da, men de har ikke lov å spørre om du er det engang! det står faktisk i lovverket!

så du skal ikke si det til dem hvis du ikke vil. å hvis de spør så kan du faktisk si nei selv om du er det, da de ikke har lov å spørre om sånt i første tilfelle.

Hei.

Når jeg ble gravid med mitt første barn var jeg i samme dilemma. Jeg var på førstegangs intervju uten å si noe, men da jeg kom videre valgte jeg å si det selv om jeg bare var noen uker på vei. Reaksjonen ble veldig positiv da de synes det var realt og etterrettelig å informere, så jeg fikk jobben. Det skal tas med i historien at jeg jobbet kun en måned og så ble jeg sykemeldt pga komplikasjoner i svangerskapet. Dette tok de veldig fint siden de var opplyst på forhånd.

Men som nevnt før - du har loven på din siden - du trenger ikke å si noe hvis du ikke vil. Og hva som lønner seg er vel egentlig ikke så lett å vite da dette er helt avhengig av personalsyn på evt ny arbeidsplass.

Lykke til!

Dette er en fryktelig vanskelig etisk dilemma. Jeg var i det sist og er i det nå også.

Sist gang valgte jeg å opplyse om at jeg var gravid. Jeg arbeidet som sykepleier på medisinsk avdeling. Var vikar der etter at jeg ble ferdig på skolen.

Jeg opplevde å bli forbi gått av flere og mine med studenter som begynte der senere enn meg.

Da jeg hadde bestemt meg for at nok var nok å si fra fikk jeg bekkeløsning å ble sykemeldt resten av svangerskapet.

Men for å si den sånn så vil jeg ikke tilbake dit.

Men selvfølgelig kan dette være et engangs tilfelle.

Men er man på intervju og det står mellom to som i og for seg stiller veldig likt. Og den ene er gravid tror jeg at mange velger den ikke gravide. Desverre.

Jeg har bestemt meg for ikke å si det før de sier at jeg har jobbe. Jeg har også søkt på drømme jobben og nekter å la den slippe hvis jeg blir tilbudt stillingen. Men har selvfølgelg tenkt å informere de om den så tidlig som mulig.

Dette tenker jeg mye på og jeg er livredd for at de blir kjempe sure på meg. Men man får bare håpe de skjønner mitt dilemma også.

Masse lykketil med din avgjørelse opg ditt intervju!!

Du må fortelle hvordan det går med deg!!

Som mellomleder i min bedrift må jeg si at jeg heller hadde likt at noen hadde fortalt dette istedet for å ikke fortelle det. Du får mere tillitt til en arbeidstager som er åpen og ærlig. Men... det er også arbeidsplasser som ikke er like vennlig i slike situasjoner, jeg er også iferd med å skifte jobb, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre selv. Men jeg tror nok at til slutt vil jeg si det før jeg signerer en kontrakt, dette blir best for min egen del tror jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...