Gå til innhold

Fått svar på Duo test...

lykke8:)

Anbefalte innlegg

Og detvar så vidt jeg kunne se gode nyheter. Gikk fra 1:55 basert på alder til 1:3602 baser på blodprøve og ultralyd. Så muligheten for barn med Down Syndrom er betydelig redusert. Men i brevet fra sykehuset var kun Down nevnt, ikke trisomi 13 eller 18. Jeg er ikke urolig, ønsker ikke fostervannsprøve men bare lurer. Noen som vet?

Fortsetter under...

Jeg er 41. Er nesten 42 når barnet kommer. På samtalen hos genetiker så jeg på en oversikt at trisomi 13 og 18 ikke øker noe srlig bare basert på alder. Hadde det vært noe usikkerhet hadde jeg fått tilbud om fostervannsprøve tenker jeg. Er bare veldig glad for resultatet og håper på et friskt barn . Men vi er innstillt på å ta det som kommer iallefall. Duo testen er jo en sannsynlighetstest og gir ingen absolutte svar.

Annonse

Skjønner at flere har fått forskjellige svar som det er vanskelig å bli helt klok på. Så flott anonym, at fostervannsprøven viste normale kromosomer. Jeg har slått meg til ro med det svaret jeg har fått, og håper selvfølgelig på at alt er bra når barnet kommer. Duo testen gir en indikasjon på at ting er bra for babyen og jeg slår meg til ro med det. Vi har allerede to barn med ulike handicap. Fantastiske barn vi aldri ville byttet bort, men det er jo tungt i perioder. Men det barn som kommer er velkommet samme hva.

Jeg vet ikke hvorfor du ikke fikk svar på trisomi 13 og 18, det fikk jeg. Risikoen ble vurdert etter duo-test å være 1:2678 for downs og 1: 10408 for t 13 og 18. Jeg er beroliget av resultatet og har ikke større risiko enn en 15-åring til å få barn med disse "feilene" og har valgt å ikke ta fostervannsprøve. Nå får vi få det vi får :-)

Siden risikoen for t 13 og 18 pleier å være betydelig mindre enn downs, så synes jeg du skal være fornøyd og slå deg til ro med resultatet. Nyt graviditeten og gled deg :-)

Klem

• 2 uker senere...

Slått meg til ro med de svar jeg har fått. Skal på UL om 2,5 uke og gleder meg til det. Vet at det er mange ting som kan være galt likevel, eller gå galt under fødselen feks. Men jeg er optimist av natur og velger å glede meg. Deter et fantastisk under vi får være med på.Føler meg veldig priviligert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...