Gå til innhold

Blir så usikker ang foreldrepengene. kan noen hjelpe meg.

Anbefalte innlegg

Driver og fyller ut det skjemaet til NAV.

Hvis jeg tar 100 og blir hjemme 54 uker så får jeg da utbetalt 80% av lønningen min.

Vil da også min samboer få utbetalt 80% når han tar ut sin pappaperm?

Samme når vi tar 80% og er hjemme 44 uker og far tar sin pappaperm? Får han da 100% lønn?

Har jeg skjønt dette riktig??

Fortsetter under...

Jeg mener også det er slik....

Men ser du skriver omvendt av det du har tenkt.

Du skriver 100% i 54 uker, men det er enten 100% i 44 uker eller 80% i 54 uker. Bare så du ikke krysser feil på skjema ditt ;o)

Hvis du tar 80% lønn får dere permisjon i 54 uker, hvis dere tar 100% lønn blir permisjonen 44 uker. Lønnsprosent må velges lik for begge. Totalt sett blir det mer penger om man velger 44 uker perm med 100% lønn, så om man planlegger litt går det an å gjøre det, spare litt underveis og så evt ta noen uker fri uten lønn etter de 44 betalte ukene...

Annonse

Dere får utbetalt samme prosent av lønna. Velger dere 44 uker får du 100 % av din lønn i din permisjon, og han 100 % av sin lønn i sin permisjon. Velger dere 54 uker får du 80 % av din lønn i din permsjon og han 80 % av sin lønn i sin permisjon. Det velges samme løsning for begge parter.

hei hei guro

Snakket med mannen på nav og han sa at vi kunne levere papirene ca 2 mnd før terminen. De blir vist sendt til et annet sted nå så, Jeg liker jo og være tidlig ute med ting jeg da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...