Gjest Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Hva er best/finest/mest praktisk? Jeg vil ha laminat benkeplate (steinmønstret sort) - fordi det tåler en del søl og flekker, fordi man kan sette varme kasseroller på det uten å være redd for flekker. Mannen vil ha heltre benkeplate (eik) - fordi det matcher gulvet, ser mer ekslusivt ut og at "man får mer igjen for det senere". Noen synspunkter?
Korse76♥ Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 Smaken er som baken... Jeg er nok enig med mannen din, spes om det passer til resten av kjøkkenet. Jeg synes heltre ser mer solid ut, og dersom man behandler den med olje osv så er det ikke noen sak å få vekk søl.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Jeg hadde IKKE tatt heltre eik. Greit, det er et sterkt treslag som tåler mye, men flekker går ikke bort, da tre er levende og har spor i seg. Da mener jeg flekker som setter seg ned i treet, ikke flekker du tørker bort. Vann, må du være forsiktig med, og mister du noe ned på benken har du antakeligvis et hakk der. Laminat derimot tåler alt, du kan sette kjeler på den, og den tåler alt av støt, slag osv. Valget hadde ikke vært vanskelig her, det finnes så mye stilige laminater! Heltre ser mer elegant ut ja, men kanskje ikke om 3 år?
Gjest Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Hva som passer resten av kjøkkenet er ett fett! Er det som gjør det så vanskelig.. Kjøkkeninnredningen er hvit. Ønsker gjerne mange svar. Og evt. erfaringer med det ene eller andre.
Livmor Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Jeg er enig med deg:-) Vi ble ikke anbefalt heltre hvis denkom til å få litt medfart, noe som fort skjer når man har små barn. Spørs jo også hvor mye dere får igjen for benkeplata hvis den alikevel er full av merker og hakk.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Nemlig..hehe.. Men siden mannen er megler vet han liksom hva som selger om man skal selge huset igjen en gang. Han vet hva som har mest verdi, og jeg skjønner jo den! Meeeeeeen...hehehe... gidder liksom ikke ha en benkeplate jeg må være suuuperforsiktig med å bruke.. Kjøkkenet er et arbeidssted syns jeg da. Har du hørt av vi har kjøpt hus forresten Livmor? Vi blir nesten naboer vi nå! ))))))))
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Har laminat sort med steinmønster og den er kjempepraktisk. Riper og rusk og rask skjules av mønsteret.
Livmor Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Oioi, har dere?????? Så gøy, gratulerer masse!!! Nå ble jeg nysgjerrig på hvor:-)
Gjest Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Ja, kjempegøy!! Hus på gamlefeltet på fjellfoten ) Må gjøres litt der, så derfor dette benkeplatespørsmålet, hihi. Må ha inn nytt kjøkken, male litt, legge gulv i stue, gang og kjøkken, samt flislegge badet. Men det er ikke så stort, så det blir ikke så dyrt. Overtar ikke før i april da....*leeeeenge til* Men vi tenkte å ha så mye som mulig bestemt i god tid før vi trenger å bestille det.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Ville aldri valgt heltre benkeplate,, hvorfor ikke eik laminat? vi hr det og den er kjempe fin.. Det er så mye jobb med heltre, søler man for eks røbetsaft på den så har du en flekk der for alltid, eller noen glemmer seg bort å setter en varm kjele på benken,, da er den ødelagt.. I tillegg så må den jo oljes for å hold seg fin og ikke sprekke opp.. Nei, enten laminat eller stein hvis man faktisk skal bruke benkeplaten til annet enn å se på den
Livmor Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Så gøy da:-))) Bor rett ved foreldrene mine dere da:-) Lenge til april ja, men vips! så er dere i gang. Fordelen med å pusse opp en del er jo at dere får det som dere vil:-)
klg,2 boys now:) Skrevet 16. september 2007 #13 Skrevet 16. september 2007 vi har sånn som du ønsker deg kjempe fornøyd.broren min er møblesnekker å han sa at vi burde velge laminat pga holdbarhet å hvor pen den vil holde seg.er nok enig med deg.slipper veldligehold sener å da:)
It's all about me Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Jeghar hatt begge deler, og har ved to anledninger hatt nøyaktig samme diskusjon som dere har nå. Jeg tapte begge ganger. Laminat er letter å tørke av og holde ren. Og siden det er jeg som er mest inne på det kjøkkenet vill jeg ha det. Mannen ville ha heltre i bjørk siden han er en skikkelig bjørk-fan og at det gir mest tilbake ved selg. Så jeg inngikk en deal. Han fikk viljen sin mot at han oljet den MASSE så ingen flekker trekker inn. Men den viktigste dealen var at jeg skulle slippe å. være forsiktig, ble det noen ødelagt på den så ble det det og da fik han bare leve med det eller skifte den. Så langt ser den like fin ut, den er oljet så til de grader at det er ikke sjans at noe setter seg fast. Men når vi en gang skal bygge hus er det ikke sjans at han får vinne igjen. Da får han valget mellom laminat eller steinplate......og da vet jeg hva han velger )
dama Skrevet 16. september 2007 #15 Skrevet 16. september 2007 tenk så kult å hatt en skikkelig skiferplate! vi har en stor skiferplate under ovnen i stua, den er kjempefin... kostet 2500 da.. så kan vel tenke meg at en benkeplate til kjøkkenet vårt(6 m) vil bli litt i overkant dyrt....
Gjest Skrevet 16. september 2007 #16 Skrevet 16. september 2007 Begge deler komme til å bli fint. Men dere sparer MAAASSSEEE penger på å bruke laminat i forhold til heltre eller stein. Dere kan jo møtes på halvveien og ha laminat som ser ut som eik... Men, kan man sette varme kasserollel på laminat uten problem? Trodde man måtte ha stein for å gjøre det.
Sessa ruger igjen... Skrevet 16. september 2007 #18 Skrevet 16. september 2007 Mannen min har nettopp satt en lunka kaserolle på vår 4 cm tykke, heltre eikeplate. Da først skjønte han at platen må tas vare på. Jeg synes ikke det er noe problem å ha en slik plate, er jo bare å tørke over når du søler på den. Synes eikeplate er sååååå fint til vårt hvite kjøkken fra ikea. Hadde god samvittighet for å velge dyr plate iom at kjøkkenet ble så billig (30 000,- og det er stooooort). Det går an å pusse ned platen når den blir for stygg. Er jo mye plate å ta av. Hva med å velge plate i corian, det er jo det nyeste nå... dyrt og jeg mener det skal tåle en del også. Det får dere sikkert også mye igjen for!
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. september 2007 #19 Skrevet 16. september 2007 er enig med mannen din jeg.. vi har benkeplater i eik som vi oljer med gjevne mellomrom. er veldig fornøyde vi!
engajente Skrevet 16. september 2007 #20 Skrevet 16. september 2007 vi har steinplate.... kjempegreit, men lett å knuse ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå