Matja Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Jeg har begynt med nan2, men den er jo så klumpete! Varmer vannet til ca 40 gr, har i pulver og rister, men blir alltid klumper! Noen tips?
SaftSuse *Overtid* Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 bruk varmere vann, 55-60 grader funker utmerket ) Men vannet må ikke være over 60 grader!! Viktig ) Ikke en eneste klump i melka her )
Matja Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 Skal prøve å bruke varmere vann, men hvordan avkjøler du?
På'n igjen! Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Jeg bruker også varmere vann, rører litt rundt med en skje (når jeg allikevel blander i maltekstrakt), og rister etterpå. Ingen klumper! Avkjøler under rennende kaldt vann om nødvendig, ofte blir temperaturen helt fin når jeg rører i pulver og maltekstrakt. Men nå pleier jeg å ha ferdigkokt vann i på flaske i kjøleskapet, og så varmer jeg vannet i mikroen før jeg blander i pulveret. Flasken rekker ikke å bli varm i mikroen, bare vannet, og da kjøles den ferdige blandingen som regel greit ned mens jeg lager den til.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Jeg gjør det "ulovlige" og blander ferdig flasker på forhånd... men hvis du blander opp for hver gang kan du kjøle ned i et litersmål med kaldt vann )
Matja Skrevet 17. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2007 Vel, nå har jeg prøvd Nan og er snart ferdig med en boks. Ikke snakk om at jeg fortsetter! Går tilbake til Hipp, jeg. Klumper seg uansett hva jeg gjør, så da så!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå