Gnisten Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Begynner å bli skikkelig frustrert her. Gutten min er 23 dager og jeg holder allerede på å vurdere om jeg skal legge ammingen på hylla.. Har siden han ble født hatt for lite mat til han, så har måttet gi tillegg til nesten hvert måltid. Han har bare vært fornøyd om morgenen og viss jeg har vært lenge borte og spart opp masse... Ammer han hver tredje time. Har fått syntocinon nesespray og driver også å gir han tillegget med hjelpebryst 3-5 måltider for dagen. Men nå virker det som om det er tomt. Gutten min nekter å ta tak for å suge, lager smattelyd og begynner å gråte etter et halvt minutt... Er skikkelig frustrert. Ikke fordi jeg plent vil amme og ikke ser at flaske er en fantastisk mulighet for å avlaste meg litt og det tar kortere tid og alt det der, men morsmelk er jo det beste for barnet, så vil jo så langt det er mulig gi han det............. Noen som har noe råd?
VinterSol+2 Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 for det første; dersom du har lite melk, har det lille du har alle de viktige næringsstoffene som mm har, i konsentrert form. så om du feks pumper og han bare får et måltid eller et halvt måltid om dagen med mm, så er det også veldig bra! har du forsøkt ammete, den du får på apoteket? etter jeg begynte å drikke ganske mye av den, har jeg sjelden manglet melk, for å si det sånn.. jeg har nok til å fryse i lange baner. nå er nok jeg ganske heldig produksjonsmessig, men jeg har absolutt fått mer etter at jeg begynte med ammeteen. dersom du orker en periode til, kan du jo også legge lillegutt til brystet mellom måltidene, bare for kosens skyld, han er såpass liten at han sikkert har et stort sugebehov, og sikkert syns det bare er deilig å kunne sutte litt når han ikke er veldig sulten og desperat, og dette øker produksjonen din. har han mye luft i magen? for da kan det være at han blir spesielt urolig ved puppen, ikke vil ta tak, ol. syns du er flink som holder ut så lenge! vesla mi skjønte ikke helt det der med sugingen før hun var rundt 3-4 uker hun, (23 dager gammel fikk vi vel til amming sånn nogenlunde uten hyl og skrik for første gang..) så jeg kjenner til frustrasjonen. men for noen er det desverre tomt, og bare du kan kjenne etter hva som er riktig for deg og gutten din. mamming er tross alt viktigere enn amming! lykke til!
Marika:):) Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 også er det sååå utrolig viktig å hvile når du har anledning, det er super effektivt for å fylle opp brystet med melk. Ikke stress. Ta maltekstrakt.
petiteM's Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Jeg slet meg gjennom 6 uker med å legge til, pumpe, gi flaske, være sår, miste melk osv osv. Vet ikke hva jeg IKKE opplevde av ammeproblemer..... Fikk hjelp på ammepoliklinikken, og endet opp med dette regimet etter å ha fått hjelp med teknikken (ammestilling = tvillingstilling, og riktig påkobling): Leste bok mens jeg ammet (hadde ammepute), slik at jeg slappet av og fokuserte på noe annet. Drakk ammete morgen og kveld (øker prod.) Spiste havregrøt morgen og kveld (øker prod.) Lechitin kapsler (bedrer melke"flyt") Tok akupunktur 2 ganger for å øke melkeproduksjon + avspenning. Etter at stress- og frustrasjonsnivået gikk ned noen hakk, strømmet melken på. Mitt råd er; ikke gi opp, men ikke stress heller! Søk hjelp hos en ammehjelper eller på sykehuset. Dette ordner seg helt sikkert:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå