Gå til innhold

Hva er forskjellen


Lurvehette

Anbefalte innlegg

på MA og SA?

Har hatt en MA for 14 dager siden....

Hvordan takler dere å "prøve" igjen dere som har hatt en MA/SA? Uten å frykte at det samme skjer igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SA er spontanabort. Dvs at fosteret dør og støtes ut. Man blør og har som regel vondt i magen.

 

MA er "missed abortion". Dvs at fosteret dør, men støtes ikke ut. Man blør ikke. Enten kommer fosteret ut etter en stund, men da blir det jo en SA, eller så må man til utskrapning.

 

Har ikke opplevd dette selv, så jeg vet ikke hvordan jeg ville taklet det, men et tips er å snakke med noen om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en frykt du går med desverre.. Mistet en gang i MA og fire ganger i SA.. Men fikk to herlige jenter etter en MA og en SA.. Men var ganske redd under hele svangerskapet.. Trodde egentlig ik eg skulle få de før eg fikk de opp på magen min.. Er 5+2 no og er nok like redd denne gangen.. Men en vinner ikke noe på å ikkje prøve iallefall...-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd begge deler, nå sist en ma. Synes maen var mye mere skremmende pga utskarpinga å alt. Jeg er gravid på nytt nå, å ja jeg er utrolig redd til tider. Men andre ganger føler jeg meg helt rolig. Det værste er ukene frem til første ul, skal ikke på ul før nærmere 7 uker dette pga da burde dem sett å før det så kan det bare bli ennå mere unødvendige bekymringer.

Jeg håper jo jeg slipper å måtte gjennom gå dette ennå engang, men om det skjer kommer vi nok til å forsette å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...