Gå til innhold

Desember: pottetrening

*marekatta*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn er det her og. Helt panikk for å sitte på potta eller på do. Så nå biter jeg ordene i meg som jeg skrev for en tid tilbake, at det var for tidlig å øve på potte. Hadde jeg begynt da, hadde han kanskje vært vant til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likt her.

Har kjøpt doring pga at han hadde ein periode der han var så opptatt av at mor og far tissa i do, men det er ikkje sjangs om at han vil prøve sjølv.

Med stabeiste mitt er det nok ikkje anna å gjera enn å venta til han ynskjer det sjølv, om det då blitr potte eller do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte potte til Trygve for noen mnd siden, men må inrømme at jeg ikke har vært så veldig flink til å sette han på den.. Har øvd noe, men kunne nok vært oftere.

I forrige uke begynte jeg imidlertid å sette Trygve på toalettet når han begynte å kreste. Satt han på toalettet og så satte jeg meg ned foran toalettet, slik at han kunne holde meg rundt skuldrene. Det gikk kjempefint - han har klart å bommeli-bomme hver gang. Problemet er at han er så spent på om det er kommet noe nedi doet at han skal ned flere ganger bare for å sjekke. Har måtte holdt han litt fast til han er ferdig. Er så stolt når han har klart å få noe i toalettet.

I går kjøpte vi sånn plast-ring for å sette oppå toalettet. Han har bare tørr-trent med den i morrest, men ville sitte mer når jeg tok han ned - så det virker lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ahr kjøpt doring til Lukas. Det kommer små skvetter hver gang vi bruker den..unntatt i sist uke: eg skiftet bleie på han mens han sto..han setter seg på huk og lager tisselyder, eg spør om han skal på do og han springer mot do døra. Setter han på do og han tisser kjempe mye!! Og gir beskjed når han er ferdig=) Ble litt stolt da=)

Men har ikke skjedd flere ganger....Men det er en god begynnelse syns eg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så flink han er.....

-Her i huset er det bare dukkene som tisser på potte.

Og nasse nøff sånn av og til...kniiis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det ennå ikke kommet noe i do....

Jeg kjøpte en sånn ring til doen og en krakk så hun kommer seg opp og hun syns det er kjempe stas og klatre opp..

Men så setter hun seg ned og sier tissssssssssssssssssssssss også kommer det ikke no hihi....

Veldig morsomt og tørke etterpå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og plutselig synes han det er kjempegøy å sitte på potta.... Men det kommer ingenting da. I går satt han lenge på potta, og reiste seg opp og tissa på gulvet, hehe.

Men han vil bare sitte der hvis han får være helt naken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Nå har gutebassen funne ut at det er tøft å sitja på potte. Men når han kjenner trongen til å tissa så fyk han opp og tissar på golvet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke det, kommer ikke til bruke det heller. Har doring etter storesøsteren og skal gå rett på doet når den tid kommer.

Føler det er litt tidlig å avvente han enda.... Vi venter til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...