RundLurt? Skrevet 15. september 2007 #26 Skrevet 15. september 2007 Det er jo fordi vi har den grunnleggende dybden fra før det skjønner du vel, glsm er bare litt ekstra påfyll, slik at det ser bedre ut på paporet, og for ikke å tråkke lærerne på tærne, nei gud forby!
Dr. Fritz Skrevet 15. september 2007 #28 Skrevet 15. september 2007 Heller smart med Anonym enn dum med nick...
Dailis Skrevet 15. september 2007 #30 Skrevet 15. september 2007 I min familie er de fleste pedagoger i en eller annen form(ikke førskolelærer da, men har bekjente som er det og). Og jeg kan ikke skjønne helt at du kan mene det alvorlig, at dere har nogenlunde det samme?
-Hengebuksvinet- Skrevet 15. september 2007 Forfatter #31 Skrevet 15. september 2007 Æh, hvorfor velger enkelte førskolelærere å ta den obligatoriske matematikken, som vi har i lærerutdanningen, om dere allerede har tilsvarende matematikk i forskolelørerutd.?
RundLurt? Skrevet 15. september 2007 #32 Skrevet 15. september 2007 Har du satt deg inn i saken da? sammenliknet fagplaner osv? eller er det bare noe du mener?
RundLurt? Skrevet 15. september 2007 #33 Skrevet 15. september 2007 Den obligatoriske mattematikken? eneste vi må ha ekstra for å være lærer er glsm. Vi kan seff ta ett års studium i matte, men det er vel mer for å få grunnfag i faget kansje?
Dr. Fritz Skrevet 15. september 2007 #34 Skrevet 15. september 2007 Ok, vi går ut fra at du har. Fortell oss ande nå da... La oss begynne med antall st.p.
Dr. Fritz Skrevet 15. september 2007 #36 Skrevet 15. september 2007 glsm... 30 st.p? Kun dette i tillegg til tyttebærstudiet?
RundLurt? Skrevet 15. september 2007 #37 Skrevet 15. september 2007 drama 10,2 forming: 9.9 Norsk :15 musikk 9.9 Ped :45 fys fos:12 naturfag med miljølære 15 religion og etikk 12 organisasjon og ledelse ( valgfri) 45
Dr. Fritz Skrevet 15. september 2007 #38 Skrevet 15. september 2007 Kjapt nettsøk... Dette er fra Nesna. Slipper dere virkelig ut i skolen med dette her? Dæven, det går nedover med verden! http://www.hinesna.no/content/view/1269/608/
RundLurt? Skrevet 15. september 2007 #39 Skrevet 15. september 2007 jaskulle være bra nok det i tilegg til de 180 poengene vi har fra før!
RundLurt? Skrevet 15. september 2007 #40 Skrevet 15. september 2007 For ikke å snakke om de fem kursdagene de aller fleste førskolelærerne har ( i min bhg i hvertfall)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. september 2007 #41 Skrevet 15. september 2007 moha, 2 stp for å finne ut hva man skal studere.. joda..
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #42 Skrevet 15. september 2007 Blir du en god lærer av kurs i barnehagen?
-Hengebuksvinet- Skrevet 15. september 2007 Forfatter #43 Skrevet 15. september 2007 Jeg vet om førskolelærere som har tatt de obligatoriske 30 studiepoengene (i matte), for lærerutdanningen, for å føle at de skulle mestre faget bedre i skolehverdagen. Da selvfølgelig i tilegg til PAPs. Og det tilsvarer jo ikke et grunnfag, får jeg håpe, selvom dere er førskolelærere ;-) Men hvorfor gjør de så dette, om dere allerede har matematikk tilsvarende våre 30 std.p. i utdanningen deres?
Dr. Fritz Skrevet 15. september 2007 #44 Skrevet 15. september 2007 Jeg mener bestemt nei. Barnehagetanter får være i barnehagen. Tanken på at dere skal kunne være i skolen skremmer meg... Mer nå enn da denne diskusjonen begynet.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #45 Skrevet 17. september 2007 Håper uansett at dere er egnet som lærere..... Det er noen av de som utdanner seg til jobber innen undervisning som ikke egner seg til den typen jobber. All verdens utdannelse kan ikke redde disse menneskene. Ansvaret som ligger på de lærerne som skal ta hånd om de ferskeste på skolen er i mine øyne kanskje det største av alle ansvar. Ansvaret for den gode starten og for å ikke ødelegge barns evne og ønske om læring. Det skal godt gjøres å aksle et slikt ansvar.
blåbæret Skrevet 17. september 2007 #46 Skrevet 17. september 2007 Hva med å snu spørsmålet andre veien? Hva med lærerne som jobber som ped.ledere i bhg uten å ha småbarnsped? Legger ikke barnehagen et stort grunnlag for barnas utvikling? Men selvfølgelig er førskolelærere med viderutdanning rustet til å være i skolen, de som påstår noe annet vet ikke hva vi som førskolelærere faktisk kan bidra med (har ikke paps selv, men tar det kanskje).
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 17. september 2007 #47 Skrevet 17. september 2007 Så lenge det ligger en solid pedagogisk plattform i bunn, vil jeg tro at skolen ville være tjent med å ha et bredere spekter av yrkesgrupper i staben sin.
RundLurt? Skrevet 17. september 2007 #48 Skrevet 17. september 2007 Men lærer i bhg, det utgår, de tenker aaaalt for komplisert med så små barn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå