Gå til innhold

Hva synes dere om at førskolelærere kan jobbe i skolen, bare ved å ta PAPs på et år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo fordi vi har den grunnleggende dybden fra før det skjønner du vel, glsm er bare litt ekstra påfyll, slik at det ser bedre ut på paporet, og for ikke å tråkke lærerne på tærne, nei gud forby!

Skrevet

I min familie er de fleste pedagoger i en eller annen form(ikke førskolelærer da, men har bekjente som er det og). Og jeg kan ikke skjønne helt at du kan mene det alvorlig, at dere har nogenlunde det samme?

Skrevet

Æh, hvorfor velger enkelte førskolelærere å ta den obligatoriske matematikken, som vi har i lærerutdanningen, om dere allerede har tilsvarende matematikk i forskolelørerutd.?

Skrevet

Har du satt deg inn i saken da? sammenliknet fagplaner osv? eller er det bare noe du mener?

Skrevet

Den obligatoriske mattematikken? eneste vi må ha ekstra for å være lærer er glsm. Vi kan seff ta ett års studium i matte, men det er vel mer for å få grunnfag i faget kansje?

Skrevet

Ok, vi går ut fra at du har. Fortell oss ande nå da... La oss begynne med antall st.p.

Skrevet

glsm... 30 st.p? Kun dette i tillegg til tyttebærstudiet?

Skrevet

drama 10,2

forming: 9.9

Norsk :15 musikk 9.9

Ped :45

fys fos:12

naturfag med miljølære 15

religion og etikk 12

organisasjon og ledelse ( valgfri) 45

Skrevet

jaskulle være bra nok det i tilegg til de 180 poengene vi har fra før!

Skrevet

For ikke å snakke om de fem kursdagene de aller fleste førskolelærerne har ( i min bhg i hvertfall)

Skrevet

moha, 2 stp for å finne ut hva man skal studere.. joda..

Skrevet

Blir du en god lærer av kurs i barnehagen?

Skrevet

Jeg vet om førskolelærere som har tatt de obligatoriske 30 studiepoengene (i matte), for lærerutdanningen, for å føle at de skulle mestre faget bedre i skolehverdagen. Da selvfølgelig i tilegg til PAPs. Og det tilsvarer jo ikke et grunnfag, får jeg håpe, selvom dere er førskolelærere ;-)

Men hvorfor gjør de så dette, om dere allerede har matematikk tilsvarende våre 30 std.p. i utdanningen deres?

Skrevet

Jeg mener bestemt nei. Barnehagetanter får være i barnehagen. Tanken på at dere skal kunne være i skolen skremmer meg... Mer nå enn da denne diskusjonen begynet.

Skrevet

Håper uansett at dere er egnet som lærere.....

Det er noen av de som utdanner seg til jobber innen undervisning som ikke egner seg til den typen jobber. All verdens utdannelse kan ikke redde disse menneskene.

Ansvaret som ligger på de lærerne som skal ta hånd om de ferskeste på skolen er i mine øyne kanskje det største av alle ansvar. Ansvaret for den gode starten og for å ikke ødelegge barns evne og ønske om læring.

Det skal godt gjøres å aksle et slikt ansvar.

Skrevet

Hva med å snu spørsmålet andre veien?

Hva med lærerne som jobber som ped.ledere i bhg uten å ha småbarnsped?

Legger ikke barnehagen et stort grunnlag for barnas utvikling?

Men selvfølgelig er førskolelærere med viderutdanning rustet til å være i skolen, de som påstår noe annet vet ikke hva vi som førskolelærere faktisk kan bidra med (har ikke paps selv, men tar det kanskje).

Skrevet

Så lenge det ligger en solid pedagogisk plattform i bunn, vil jeg tro at skolen ville være tjent med å ha et bredere spekter av yrkesgrupper i staben sin.

Skrevet

Men lærer i bhg, det utgår, de tenker aaaalt for komplisert med så små barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...