Gjest Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 Når jeg var på min første kontroll når jeg gikk gravid med Julie var jeg 19 år. Jeg og sambo kom inn til legen og var stolte og fornøyde. Vi satte oss ned og fikk ett bekymret blikk fra legen. Legen: hvordan går det med dere? Vi: kjempe fint, bortsett fra litt kvalme. Legen: jaha..... ønsker dere å beholde barnet? eller skal jeg bestille time på sykehuset til deg? jeg: hæ? (kunne ikke tro mine egene ører) Legen: Ja.....jo tidligere du gjør det, ho bedre er det... Jeg: gjør hva? Legen: avbryter svangerskapet.....(?) Jeg: eh...... jeg vil IKKE ta abort.... dette barnet var ikke planlagt.....men det er absolutt ønsket Legen: Det er bare fordi du er så ung.... du vet ikke hva du går til.... det er værre om du angrer etter barnet er født WTF???? jeg ble så forbanna at jeg bare gikk..... tenk å si noe sånnt!!!!! Nå er Julie 18 mnd og jeg har aldri angret!! Opplever dere sånne ting: BYTT LEGE MED EN GANG!!!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #2 Skrevet 15. september 2007 For en idiot av en lege. Jeg fikk også barn når jeg var 19, selvfølgelig ungt men aldri angret en dag å det går så bra i dag er hun en livsglad jente på snart 8 år. Nei noen skulle passet munn sin ihvertfall når du ikke har bett om abort, å legen burde lukket for munnen når han skjønte hva du ønsket
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #3 Skrevet 15. september 2007 Så absolutt ikke moro å få et sånt spørsmål. Jeg er nå gravid med nr.3. Fortalte det på jobben med en gang pga fysisk tung jobb. Da fikk jeg det samme spørsmålet fra en av mine arbeidskollegaer........................og jeg er 34år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Herregud tenkte jeg, han MÅ jo bare være dum!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #4 Skrevet 15. september 2007 Fyy f...dette burde nesten vært rapportert til et eller annet sted..??? helt forkastelig!! Fortalte historien til samboeren og han ble skikkelig irritert han også..
Angie77 Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Jøss, jeg må si jeg reagerte helt annerledes enn dere da legen spurte meg om dette. Jeg tenker som så at ikke alle ønsker å beholde barnet og akkurat det kan være vanskelig å ta opp med legen. Litt lettere kanskje dersom legen selv tar det opp som en mulighet. Så selv om jeg ikke ønsket abort så syns jeg spørsmålet var positivt, jeg. Tenkte at "jøss, her har verden gått fremover og de som ikke føler seg klare for å bli foreldre trenger ikke forvente seg en ubehagelig opplevelse hos legen". Vil bare si til HI at jeg tror nok dere kanskje overreagerer litt. At en lege på deres vegne skulle ØNSKE at dere skulle ta abort høres litt vel søkt ut...
Gjest Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Angie 77: Overreagerer???? Han brukte min unge aldre MOT meg!! Det er ingen grunn til at jeg skal ta abort bare fordi jeg er ung! Det er greit at han spør....men han trenger ikke "reklamere" for abort! Han trenger heller ikke si at det er best at jeg tar abort, slik at jeg ikke angrer etter babyen er født!
Gjest Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Tror dette er noe legene liksom skal spørre om siden mange kvier seg for å si i fra. Jeg har mitt tredje svangerskap og legen har spurt hver gang om jeg vil beholde. Legen din gikk jo likevel for langt i det dere hadde presisert at dette barnet var ønsket.
ambumamma Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 det er jo litt forskjell på å diskret spørre om man vil beholde barnet, og det å spørre om man skal bestille time på sykehuset for abort. Greit at legene spør hva man vil men det er mange penere måter å få frem budskapet sitt på enn det denne legen gjorde
Angie77 Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Du store appelsinbåt.. Jeg var ikke der så du vet bedre enn meg hva han sa og ikke sa. Det jeg mente var at dette er noe jeg ikke hadde giddet å kave meg opp over. Leger informerer om abortalternativet, de har ingenting å vinne på å reklamere for det. Jeg tror at om du klarer å se på det sånn at er det noe legen driter tynt i så er det om du velger å ta abort eller ei, så sitter du igjen med en lege som kanskje var bekymret for hvorvidt du hadde reflektert nok rundt hvilket ansvar det innebærer. Det å rapportere dette videre (som en annen her foreslår) blir litt for dramaqueen syns jeg. Grattis med graviditeten iallefall:) PS! Jeg er ikke en av de som mener at hvorvidt en blir en god mor eller ikke avhenger av alder.
HjerteMom Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 For en usympatisk lege!! De kan nok faget sitt bra, og er smart i knotten. Men på det sosiale planet er det nok mange som er på bærtur.. Inkludert legen til HI. Nei, hvem VET hva man går til første gang man venter et barn? Huff, teit fyr.
nordmøre82 Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Dette er alvorlig.. Dette bør du melde til helsetilsynet i fylket ditt. Desverre er det slik med leger at de ofte mangler både kunnskap og interesse for svangerskap og fødsel. Jeg har opplevd så mye rart med leger nå at jeg kun går til jordmor. Orker ikke mer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå