Gå til innhold

Skal til første time for utredning på IVF poliklinikk på Rikshospitalet,

Anbefalte innlegg

Skrevet

og lurer på:

Siden de både innkaller meg og mannen min den dagen vi har fått time. Vi har fått time til kl 11.30, men mannen min må levere sædprøve mellom kl 08.30 og 09.30.. Da må vi jo være der ganske tidlig.

Får man dekket overnatting på pasienthotellet der når en skal møte så tidlig? Vi kommer fra Sørlandet, men har ikke anledning til å rekke å komme inn så tidlig om vi skal ta transport som blir dekket fra Sørlandet, dvs buss eller tog. Eneste alternativ er å ta nattoget i 3-4 tiden om natten, hvis det går (det har jeg ikke undersøkt), men det har jeg svært lite lyst til. Komme der trøtt og sliten siden vi måtte ta toget midt på natten, nei, nei...

Ellers kan vi jo kjøre inn og få igjen det beløpet som man betaler for buss eller tog, men da står det jo omtrendt advarsel på innkallingen at det er STOR trafikk inn til Oslo om morgenen så beregn GOD tid. Så det har jeg ikke lyst til å bruke nervene mine på å tenke at vi må rekke fram slik at vi rekker å levere sædprøven innen tidsfristen..

Noen som har erfaring med hvordan dette er? Hører gjerne fra andre som bor andre steder i Norge og som er/har vært inne til utredning om hvordan dere har gjort det.

Fortsetter under...

Skrevet

Hei,

vi bor i Oslo så kan dessverre ikke svare på om man får dekket overnatting på hotell...

Vi var til forsamtale poå Rikshospitalet forrige torsdag. Hadde time kl. 09.00. Og legetime kl. 10.30. Forsamtalen tar kun 1 t (45 min med en sykepleier, og 15 min med en bioingeniør). Mannen min leverte sædprøven litt over kl 10. I mellom forsamtalen og legetimen. Var to andre par på samtalen sammen med oss. det ene paret hadde legetime kl 10.00 - rett etter forsamtalen, han fikk da beskjed om at han skulle avlevere prøven etter legetimen. har dere fått beskjed om at han MÅ leveren den mellom kl. 8.30 og 9.30?

det var forøvrig INGEN ventetid p åIVF nå - så vi fikk tilbud om å starte opp i oktober alle tre parene :-)

Skrevet

Hei!

Vi er i samme situasjon, og må reise fra Bodø til Tromsø for ivf, og dette innebærer overnatting. Vi har ikke undersøkt hvor mye vi får dekt av navtrygd, men siden vi var til forsamtale i dag, og måtte overnatte, har vi planer om å undersøke dette i løpet av uken.

Skal gi deg beskjed etter vi har undersøkt.

Skrevet

Mannen min fikk egen innkalling med vedlegg ifm sædprøven, og der stod det at man måtte møte opp ved Ando...... laboratorium for å ta sædprøve og da måtte han møte opp mellom kl 08.00 og 09.30, så vet ikke om de skal analysere prøven før timen som vi begge har fått innkallelse til til kl 11.30....

Jeg tror egentlig vi i første omgang skal til utredning. For så å vurdere prøverør etterpå. Men vet ikke helt... Ingen av oss vet om vi er fertile eller ikke - så tror det er det de skal finne ut av først. (vi har ei datter på 3 år fra før).

Er blitt viderehenvist fra annen avdeling ved Rikshospitalet til utredning pga en sykdom jeg har som gjør at jeg må gå på streng diett før og under svangerskap. Har gått på denne dietten i over 2 år nå og er sliten av det og det å ikke bli gravid. Så jeg håper at jeg kanskje blir prioritert hvis det blir til prøverør..., men håper selvsagt å bli gravid før det på egenhånd... :) Nå vet jeg iallefall at vi får hjelp og det merker jeg hjelper godt på meg selv at jeg er mer roligere og mer tålmodig enn det jeg har vært det siste året. Og det er godt for både mann og barn og meg selv.

Skrevet

Veldig bra hvis du gir tilbakemelding når dere har fått undersøkt. :)

Skrevet

Vi fikk brev fra Riksen i dag...om at de har mottatt papirene fra legen vår.

Vi har tatt alt som er av blodprøver etc. (hepatitt, HIV osv), så alt slikt skal være i orden.

Må vi allikevel sjekke alt dette på nytt når vi blir kalt inn for utredning? ,...mannen min tok jo også en sædprøve i juni, og der var alt normalt.

...skal samtidig i gang med min 2.pergo tur (venter bare på tanta først)...men på hjemmesidene til Riksen står det at man ikke skal starte på noen hormonbehandling uten å ha vært til konsultasjon der først...??

Mens jeg har fått beskjed av legen min på Volvatom å fortsette kurene fremover, mens vi venter på IVF/prøverør...for at jeg kanskje blir gravid på normal måte...

Noen i samme situasjon?

Annonse

Skrevet

Vi fikk brev i mai om at de hadde mottatt søknaden vår. 30. juni fikk vi brev om at vi måtte ta genprøver (jeg hadde tatt utvidede blodprøver både hos fastlegen og via henvisning til lab fra gynekolog på spesifikk dag i syklus etc). Genprøver måtte vi ta begge to, de tar det 7-8 uker å få svar på (er visst veldig spesielle og må dyrkes etc). I det samme brevet hvor vi fikk henvisning til genprøver fikk vi også time til forsamtale 13.sept. På forsamtalen 8hvor vi var med 2 andre par) fikk vi beskjed om at de menna som hadde tatt sædprøve mindre enn 3 mnd siden trengte ikke å ta på nytt. Men det var over 3 mnd siden alle tok siste prøve så derfor måtte de ta på nytt alle sammen. Forsamtalen varte fra 09.00-10.00. Mannen min leverte prøve ti over ti. Halv elleve hadde vi time hos legen, om mens vi snakket med henne fikk hun svar på sædprøven.

Tror jeg ville ringt Riksen og hørt om det var greit å følge legens råd om å fortsette på pergo...

Vi ble som sagt tatt utrolig godt i mot og jeg har så langt bare gode ord å si om Riksen. Gleder meg til å starte opp der.

Skrevet

Ok, jeg tolket det slik som at dere skulle på forsamtale jeg.... Da må han nok møte opp i det laboratoriet den tiden han har fått...

Vi var ferdig utredet og hadde fått godkjent søknad om prøverør, og var inne til forsamtale. Så mulig det er litt annerledes da.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...