Gå til innhold

Harde kynnere tidlig...

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har nå fra uke 14 hatt en del kynnere. Nå de siste 2 ueken har de blitt så harde og tøffe at jeg må puste meg gjennom dem og har problemer med å fokusere på hva som skjer rundt meg.De varer 30-45 sek og er ganske vonde. I hverdagen har jeg 3-5 daglig..mindre i helgene.

Min kjære veninne mener jeg burde sykemelde meg pga dette. (Jobber 80% som lærer og studerer 100%)

Mitt første barn kom til verden uke 34. Da fikk jeg vannavgang midt i uke 33. Med henne hadde jeg slike kynnere de siste 6 ukene før hun kom til verden..

Flere som har hatt det slik? Er dette noe å bekymre seg for?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10384356-harde-kynnere-tidlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kjenner meg igjen i din historie.

Har en datter født i uke 33! Hadde premature rier tidlig, trodde det var kynnere jeg hadde, ble fortalt at det var vanlig. Når jeg var i uke 26 ble jeg lagt inn på sykehuset, fikk riehemmende medisin og steroider for at lungene til jentungen skulle modnes raskere. Ruget fram til uke 33 :)

Nå er jeg gravid på nytt i uke 11, har et såkalt risikosvangerskap pga. prematur fødsel sist svangerskap. Er mye plaget med kynnere jeg også, mest når jeg går eller løfter noe. Jeg skal ta kontakt med sykehuset over helga for å undersøke om alt er ok, kynnerne er vonde, men ikke slik som du beskriver.

Tror også du skal ta kontakt med sykehuset og høre hva dem sier. Hvis du har hatt en prematur fødsel fra før, er sannsyneligheten stor for at du får det denne gangen også!

Kynnere dine høres ut som at de er sterkere enn vanlig, og at du kanskje bør få medisin for å stoppe dem!

Håper ikke du blir bekymret av svaret mitt :)

hei! Kjenner meg også igjen i det dere skriver, men jeg er kommet til uke 26, kynnerene begynnte i ca uke 23. sist fikk jeg i uke 30 pga streptokokk b infeksjon, og det er det stor sannsynlighet for at jeg kan ha nå også, venter på prøvesvar. hvis man har det så får man ofte vonde og premature kynnere som kan føre til fødsel, men har forstått det sånn at de ikke kan/vil gjøre noe for å behandle infeksjonen, men du bør jo absolutt prøve å slappe mer av slik at kynnerene ikke blir regelmessige, men til meg sa de at det ikke var farlig om de gjorde vondt så lenge jeg ikke hadde flere enn 15-20 stykker om dagen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...