Gå til innhold

Kjøpe brukt?


mamma&urokråka

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg er enig om at vi ikke skal prøve unødvendig mye penger på ting til babyen.Vi har ikke så veldig god råd fra før av, også må vi flytte, så skal kjøpe en rekkehusleilighet, og det koster jo mer enn nok. MEN.. han vil gjerne kjøpe ting brukt. Barnevogn, bilsete oa. Jeg vet at det sikkert er mye fint som er pent brukt, men så er det jo den første ungen vår, og jeg har litt lyst å kjøpe nytt. Så kan vi heller ha det til den neste ungen når den kommer.. Tenker litt på at vi ikke vet hvordan det er brukt, kan se pent ut, selv om det kanskje er herja mye med. Også er det litt stas for en vorende mor å kjøpe splitter nye ting da.. :-) Hva syns dere? Er jeg urimelig når jeg vil ha ny vogn og bilsete ol.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen sjangse for at dere blir sponset litt av foreldre da? slik at dere kan kjøpe feks ny vogn?

Jeg ville ikke ha kjøpt et brukt bilsete ivertfall,heller vogn da..

Et bilsete skal være sikkert og man vet jo ikke om det har vært "kræsja" med eller mistet i bakken eller noe.......slik tenker jeg ivertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke kjøpt brukt bilsete - i så fall måtte det vært fra noen jeg kjente. Finnes mange ok vogner brukt rundt omkring, men jeg forstår godt at du vil ha ny. I hvert fall hvis du, som jeg, kommer til å gå mye tur og bruke den mye.

 

Hva med å ønske seg penger til vogn til jul fra familien? Fordel med januarbarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere ønsker å spare litt i forhold til for eks bilsete, er det litt å spare med å velge leieavtaler via forsikringsselskaper. Tror det mest lønner seg med det første bilsete, da man ikke bruker det mer enn ca 1 år. De har alltid ordentlige seter og siste modell, sies det. If har i allefall en slik avtale. Og jeg er enige om brukte bilseter... være forsiktig. De "lærde" sier at det kan sammenlignes med motorsykkelhjelmer... detter de i bakken/er i et krasj er de ødelagte. Så... Men vogner finnes det mange brukte fine av. Enkelte bytter vogn flere ganger før babyen er 1 år... Bytter etter årstid kanskje...hehe... Bruk litt tid på å se etter brukte vogner, og gjerne noen i din nærhet, for da kan du jo møte opp og se på den... Så kan du jo søke litt på nett og gjøre deg kjent med vognene der... Lykke til... Det blir nok å bruke pengene på når barnet bikker 1 år... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er artig å kjøpe litt nytt det er jeg enig i, jeg var helt på linje med samboeren din om at vi ikke trengte å kjøpe nytt, men så er det artig å ha noe nytt også. Dere kjenner ingen som er ferdig med sine ting for en periode som dere kan låne? Vi har arvet seng, reiseseng, bilsete opptil 9 kg + masse klær og annet, fant barnevognen vi hadde lyst på 1500 billigere på Brio lekebutikk som skulle slutte med vogner, nå har vi funnet den enda billigere på Barnas Hus i Sandvika - de har nemlig flyttesalg.

 

Hvis dere bor i nærheten av Oslo/Sandvika er det verdt å sjekke ut kanskje?? Alt er til halv pris, og da kan du jo få nye ting til samme prisen som brukte ting koster

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vi har kjøpt litt nytt å litt brukt. Bilsete anbefales ikke å kjøpes brukt fordi en vet ikke hvordan det har vert behandlet.

Jeg vil også ha ny vogn, men kom tilfeldigvis over en veldig fin brult på finn.no. 2006 mod som var brukt i 6 mnd. Så helt ny ut og kosta under halve prisen av ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt ny vogn og litt klær, men ellers er det mest brukt (låner,arver og kjøper) Syns det er greit å spare litt, mye av det brukte er jo like fint. Blir alltids nok å bruke penger på, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner tanken din :-) Nå vet ikke jeg hva slags smak du har, men Quinny kommer på salg 24 september til 2600,- Det er for sportsvogn og bagen. Jeg kjøpte min i Sverige for 1mnd siden å gav det samme, men bare for sportsvognen!!! Å det er faktisk 4500kr mindre enn det jeg gav for Simo vogna mi for 5 år siden!

Synes det er fint med noe nytt, men noe kan man kjøpe brukt også. Kjøpte foresten Actagraco med base i sverige også for 1150kr, å det er mye billigere enn i Norge. Bilsete ville jeg kjøpt nytt. De har ikke ubegrenset holdbarhet og man har aldri noen garanti for hvordan det har blitt behandelt. Seng/vugge, vognposer etc. kan du være super heldig å finne billig på finn.no.

Så regner jeg med at du er i januar klubben, hva med å ønske seg gavekort på babyutstyr til jul? Det skal vi :-)

 

Lykke til

 

PS: Babyer er dyrt hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du den er grei å bruke? Eller du har vel ikke fått brukt den enda? :-) hvor kommer den på salg hen? Hadde jo vært supert å fått en vogn så billig. Er ikke det at jeg absolutt ikke vil kjøpe brukt, men vil ikke ha noe som er slitt i alle fall. Vil at det skal føles nytt, selv om jeg vet at noen har brukt det. Er kanskje litt sær. Bilsete har jeg klart å krangle meg til å kjøpe nytt. Sier bare at jeg kjøper et nytt et, og om han vil bruke penger på et brukt i tillegg er det hans sak... Noen ganger må man være litt streng. hihi.

 

babyer er alt for dyre.. men fint med jul like før termin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt inne i terminologien her... er duovogn og kombivogn det samme? evt hva betyr det egentlig?

 

hva er det dere legger vekt på når dere velger vogn??? ser bare masse fancy navn, skywalker og one three hill og u name it... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...