Anonym bruker Skrevet 15. september 2007 #1 Skrevet 15. september 2007 hvilken vogn skal man velge dersom man vil ha vogn til 3 barn i forskjellig alder med forskjellige behov? 1.barn: 2og et halvt år når nr. 3 blir født 2.barn: 1 år når nr. 3 blir født. vil gjrne ha muligheten til at alle skal få sitte godt og sistemann får bag og sove i... så eg har vurdert desse vognene abc buggy ( denne har ikkje hardbag, men har plass til to barn i søskensete et på toppen av kalesja å et på vogna fremme, dette er på tvillingvogna allså så denne har plass til 4) baby travel (denne har hardbag, men kan ikke brukest dersom man skal ha søskensete.) peg perego triplet sw (veldig fin vogn, men veldig dyr) største gutten kan sikkert gå en del da, men han har sikkert også behov for å slappe av litt, og siden eg er forferdelig glad i å se i butikker så blir d ofte lange dager på trille tur og div. derfor vil eg ikkje ha stå brett til eldste mann for eg trur han kommer til å springe fritt vilt da... har dere andre vogner som kan anbefalest? noen med samme dilemmaet?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 ingen som har tre så små at dere trenger vogn til alle sammen allså?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 OTH har trillingvogn. Den er nok dyr i innkjøp, men du kan jo selge den når du ikke har bruk for den lengre. Vet om flere familiebarnehager som bruker den.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 ja, men den går ikkje å trille på f.eks. butikker for den er så bred, må vere ei vogn som man kan ta med dit man vil uten å tenke på om den går imellom kasser og div. det var derfor peg peregon var så fin, for det er ei slik tandemvogn med plass til 3... men kanskje eg skal se på oth vognen, er ikke sikkert den er så bred som den ser ut
Bægge dætern Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 hvis sønnen din bare springer rundt når han er "løs" foreslår jeg at du tar han med til en park der han kan springe rundt.............
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 ja d er helt greit d, men d er faktisk lov at mamaen også skal få gjøre noe hun liker en gang i blant... og han sitter faktisk fint i vognen sin om han er løs i vognen ( klatrer ikke ut av vognen om han ikke blir festet ) og dessuten blir d ofte lange trille turer sammen med andre mødre, er ikke akkurat ideelt at han springer løs i veien heller da... og forresten, d er dårlig med parker rundt om her som eg bor... så dette synst eg egentli var et tåpelig innspill...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Ja tåpelig innlegg........................... Hva med et sånt ståbrett bak da? ikke at jeg har no erfaring med det, men et forslag hvertfall
HiHi74 Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Vi har kjøpt et "sykkelståbrett" til å feste på vogna som vår gutt skal sitte på når lillesøster/bror kommer om et par uker. Det er en stang som festes på siden av vogna og som har sykkelsete og fotstøtte og håndtak som han kan holde i. Har prøvd det ut og han trives på det (han ble helt fra seg da jeg nevnte søskenbrett først, for det har han sett en kompis i barnehagen ha). Men det fungerer best sammen med en vogn som har svingbart hjul foran. Vi har en vanlig 4-hjuling, og det går det også, men lettere å svinge dersom forhjulene ikke trenger å vippes opp for å svinge. Vet ikke om denne linken fungerer, men: http://www.biteringen.no/produkter/produktnyheter/
MaMmATiLELiAs, AnDrEaOgMaRtInE Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 takker for seriøse svar hvor gammel er gutten din nå da? d som er problemet mitt er at eg ikkje veit hva gutten min klarer når han er 2 og et halvt år... dette er da i april neste år... så d er veldi vanskeli for meg å bedømme va han kan å ikke kan nå, derfor vurderer eg trillingvogn... Gutten er også veldi gla i å kose seg og gjerne ta seg en blund, så eg lurte på om eg skulle gå for trillingvogn, så får han heller gå sammen med oss når han ikkje vil sitte lenger... regner med det er svært å sitte i vogn når de blir så mange på en gang
Bægge dætern Skrevet 17. september 2007 #10 Skrevet 17. september 2007 enig med deg som synes det er fint at mamma får gjøre det hun har lyst til innimellom, men dette sitatet:"og siden eg er forferdelig glad i å se i butikker så blir d ofte lange dager på trille tur og div." vitner jo om at mor kanskje tar litt mer hensyn til seg selv enn til barna? men du har jo forsåvidt rett i at hun ikke spør om min mening ang hvor mye barna trilles rundt, men forumet er åpent og jeg har lov å reagere på slike utsagn....eller ikke?
MaMmATiLELiAs, AnDrEaOgMaRtInE Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 d var faktisk samme personen som skrev dette og det er fortsatt meg... for d første så må vi trille veldi langt for å komme til butikken da... det er 1 og en hall time til sammen, og nei mor tar ikkje mer hensyn til seg selv en barna... greit at du føler at du har lov å reagere, men d eneste eg lurte på var om det var en go vogn som var god og trille alle plasser...??? når folk antyder at eg er ei dårlig mor så blir eg sint(har du lest at eg berre er 21 og er gravid med den 3 så derfor så er eg ei dårlig mor for eg er så ung??? ), for det er eg faktisk ikkje ( vi har forresten stor plass rundt huset som gutten kan springe på, kommer fra bygda så det er ikkje mangel på at han får kose seg ute, slik som du antydet...) å denne shopping turen skjer da maks.2 ganger i uken... det er da 2 dager av sju, men det er mange ganger vi ikkje er på shoppingtur også, og berre triller.... så siden eg ikkje signerer med anonym lenger så veit du hvem eg er... synst det er stygt å antyde at andre ar dårlige mødre (for d var faktisk det du gjorde) har du tenkt over hvordan du er selv, før du rakker ned på andre???
Bægge dætern Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 nei, jeg vet ikke hvem du er eller hvor gammel du er eller hvor du bor, så det bildet du skaper av deg selv gjør du gjennom det du skriver i innlegget ditt. setningen jeg har sitert deg på gir ingen god fremstilling av deg som mor desverre.......jeg må jo ta det du skriver for god fisk selv om jeg ser i etterkant at du nok var litt uheldig med formuleringen. du er sikkert en god mor : ) var jeg deg ville jeg fremstillt meg selv i et bedre lys enn du gjorde i første innlegg heretter. jeg beklager hvis kommentaren var uberettiget!
MaMmATiLELiAs, AnDrEaOgMaRtInE Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 ja og om eg fremstillte meg selv i dårlig lys for at eg skreiv at eg ofte var på shopping og lange trilleturer... så var d en overdrivelse for at folk skulle forstå behovet av vogna... men nå har jo faktisk ikkje du heller skapt noe godt bilde av deg selv med de frekke kommentarene dine... så d er mange måter å stille seg i dårlig lys på.... HUSK D!!!
loppe Skrevet 17. september 2007 #14 Skrevet 17. september 2007 Hei, da jeg hadde 4 tette for 6 år siden kjøpte jeg en vogn på Babykos i Bergen. Det var en tvillingvogn som het Emmaljunga Grizzly. Den gikk gjennom de fleste dører, tror den var 82 cm bred. Den var lett(12 kg) og veldig flat sammenlagt. Så gikk det an å kjøpe et søskensete som var dobbelt til å sette oppå vognen. Så da hadde jeg en i softbag(babyen) og en 1-åring i vanlig nedfellbart sportssete.De 2 eldste satt i søskensete oppå vognen. Den gang kjøpte jeg den på et lagersalg, den var ikke noe dyr. Og superlett å selge på internett etterpå. jeg vil anbefale deg å ringe lagersalget på Babykos, de er svært behjelpelige med å finne utgåtte modeller o.l.De Har butikk på nett, så de sender over hele landet. lykke til med trilletur og 3 tette!
MaMmATiLELiAs, AnDrEaOgMaRtInE Skrevet 17. september 2007 #15 Skrevet 17. september 2007 takk for det
Bægge dætern Skrevet 17. september 2007 #16 Skrevet 17. september 2007 jeg syns forsåvidt det er greit at du fremdeles syns jeg er en bitch ; )
MaMmATiLELiAs, AnDrEaOgMaRtInE Skrevet 17. september 2007 #17 Skrevet 17. september 2007 nei d he nå ej aldri sagt, men d e greit d... vakje d ej skolle diskutere her, d va faktisk vogne so... berre ikkje gidd å skriv nåke meir her...
HiHi74 Skrevet 17. september 2007 #18 Skrevet 17. september 2007 Nå er sønnen vår 3.5 år. Og vi kjøpte dette "sykkelbrettet" pga at vi må gå til barnehagen (pappan har bilen til jobb slik at han kan hente i barnehagen), og det er for langt for gutten vår å gå selv om han er såpass stor. Men hvis din blir 2.5 år så er ofte ikke behovet for å sitte i vogn så veldig stort, for han får jo sitte på et slikt sete også. Men sove blir jo selvsagt vanskelig... men kanskje den mellomste er så stor at hun også vil gå litt av og til. Kanskje det til og med blir stas å få være den store som får sitte på "sykkel". Men man vet jo aldri hvordan det vil bli på forhånd. Min sønn sitter forøvrig gjerne i vogn fremdeles han. Han er kanskje litt bedagelig, for hvis vogna er med vil han helst sitte oppi...men for han så gjør "sykkelen" samme nytten. Han sluttet å sove på dagen et par mnd før han ble 3 år. Tips til vogner har jeg dessverre ikke, men jeg så en oth trillingvogn her i sommer, og den så ikke så veldig bred ut, så tja. Lykke til med valget :-)
Bægge dætern Skrevet 17. september 2007 #19 Skrevet 17. september 2007 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=11069176&sid=xz19abcCQoQG496954&WT.svl=Link
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå