Gå til innhold

Noen som har født på haukeland sykehus i Bergen ? noen spørsmål ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bor i bergen og lurer på om de er greie og man får god oppfølgning. både på føden og storken .

må man ta med seg bind og bleie ?

hvor lenge må man være på hotellet ? de som er førstegangs.

hvormye må man betale ?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har født på Haukeland og var veldig fornøyd. Var på sykehotellet og der fikk jeg den hjelpen jeg trengte men måtte spørre selv. Var på Føden og ønsker meg dit neste gang også.

Fikk både bind og bleier på hotellet. Fikk være der i 2 dager. Jeg bodde gratis med samboer måtte betale. Husker ikke hvor mye det var.

lykke til

Skrevet

det der har jeg lurt på oxo .. skal oxo føde på haukeland...

Skrevet

heisann..

jeg fødte på Haukeland for litt over en mnd siden og jeg føler jeg fikk den hjelpen jeg trengte og de tar godt vare på deg... jeg var riktig nok bare på føden da men har hørt både og historier ang. hotellet... Du får både bind og bleier både på føden og hotellet, er du på føden må far betale for å sove der om dere får familierom, det koster da 300,- og da tror jeg du får frokost..

Er du på hotellet må han å betale men da må han kjøpe alle måltider og skal du (mor) ha noe annet enn hva menyen tilater så må du betale det selv... Jeg anbefaler helt klart føden fremfor Hotellet :o) Lykke til alle sammen...

MVH

Skrevet

Jeg fødte der for snart 3 år siden og skal føde der igjen om ca 3 uker. Jeg var megetg fornøyd med alt, jeg. Greie jordmødre og god oppfølging. Fødte på Føden og fikk dra opp på hotellet etterpå. Helt fantastisk. Håper jeg får gjøre det samme denne gangen.

Du er der gratis 2-3dager, men barnefar må betale. Husker ikke hvor mye. Stille og herlig der. Det er jordmødre på hotellet som du kan ringe til hvis du er usikker på noe eller trenger hjelp. De kommer med en gang. De kommer også innom av og til og passer på at du og babyen har det bra.

Bind og bleier til både deg og babyen får du.

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg skal også fæde på Haukeland, har nettopp vært på omvisning , så har nokså ferske opplysninger..

var ganske skuffet etter omvisningen, men dette ingenting å gjøre med hjelpen man får etter, har bare trodd vi skulle få litt mer praktisk info, og så fikk vi sett en fødestue, et rom på storken og barselrom på storken.

Det som er nytt er at de plannlegger ombygning og oppussing på storken, så det er ikke sikker den er der om en måned, sa jordmor hadde omvisning. Det kan hende at det blir bare føden å velge ( jeg har ikke tenkt en gang på storken, men for de som har vurdert det). På barsel derimot får man ikke familierom bare fordi man vil, det har jeg spurt om, og fikk svar at de to familierom som de har er ment til de som har alvorlige komplikasjoner på slutten, under fødselen eller barnet kommer syk, slik at foreldre har virkelig behov for å være sammen i disse dager. Det koster riktignok 300 kr, men tror ikke noen skal virkelig ønske seg et sånt familierom når de har slike kryterier. Vil heller ligge på fleremannstue med et friskt barn, enn å få den luksusen på familierom, jeg.

Når det gjelder liggetid så er det vanligvis 2 dager på barsel, om ingen komplikasjoner oppstår. Man kan nok reise før, og de har også et prosjekt hvor friske kvinner ( ikke førstegangsfødende da ) som føler seg klar til det og har lyst kan reise hjem samme dag, ca 4 timer etter fødselen. De får da tilbudd om hjemmebesøk av jordmor noen ganger i løpet av de første 10 dager etter fødsel, slik at babyen får tatt alle de nødvendige blodprøver som den skal ha uten å komme inn igjen. Men det var rettet helst til de som hadde barn fra før og noe erfaring.

Det er det jeg fikk fortalt om, om det stemmer, får vi se når vi skal føde, det blir første gang for meg og, så jeg er ganske spent... :)

Annonse

Skrevet

Pasienthotellet ved Haukeland har egen barselavdeling med jordmødre på vakt hele tiden. Virker som om noen av de andre hotellene ikke har det på denne måten? Jeg har bodd på Haukeland hotell med begge mine forrige og syntes det var helt topp. Og du får bde bind, bleier, truser, og babytøy der. :-)

Fødte første på Føden og nummer to på Storken. Storken var supert for meg! Skal dit denne gangen og - hvis alt ser bra ut.

Lykke til med fødselen da alle sammen! Hilsen meg på besøk fra 2. trim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...