flipflop Skrevet 15. september 2007 #1 Del Skrevet 15. september 2007 Fikk vite att jeg var (uplanlagt) gravid den 13 august og kontrakten på jobben gikk ut den 1 september. Faren til barnet meldte seg ut i omtrent det sekund jeg fortalte att jeg var gravid.. Jeg har reist fra januar til juni i år og jobbet bare juni og august så jeg har ikke rett på dagpenger og nu er jeg gravid i 12 uken og det begynner å synes, jeg har ikke klart og få med en ny jobb da jeg jobber i resturang og ingen vill ensette meg da det er alt for tungt arbeid rent fysisk... Skulle reist videre resten av året men kan alltså ikke det nå, men pengene mine begynner å ta helt slutt, ska pröve og få solgt leiligheten min for å ha mulighet for å overleve men det tar tid... Har ikke foreldrer eller slekt som kan hjelpe.. Noen som vet noe som kan hjelpe??? Har jeg rett på hjelp ?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10381787-panikk/
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #2 Del Skrevet 16. september 2007 Hei. Ville ikke solgt leiligheten, du og barnet trenger et sted å bo etter fødselen. Det kan bli mye dyrere å leie.... Snakk med de på nav, få hjelp og råd til hva du skal gjøre. Jeg tenker at du bør prøve å søke jobb, sikkert mye du kan gjøre som ikke er tungt rent fysisk. De to mnd, juli og august teller som to mnd og du mangler kun 4 mnd på opptjent fødselspermisjon. Mange gravide som jobber helt fram til tre uker før fødsel. Skulle du få plager, så sykemelder legen deg. Men da må du ha 16 dager av kontrakten igjen. Etter det sendes videre sykemeldinger og pengekrav fra deg til nav. Mitt råd er ikke si til arbeidsgivere at du er gravid, prøv å skjul det ved å kle deg smart. Etter fødselen får du barnetrygd og bidrag fra far - og det kan du snakke med nav om!! Du kan hjelp fra sosialen, men det er ikke holdbart på lenger sikt. Dvs tror du er nødt til å selge leilighet, og når du får engangsstønaden (fordi du ikke jobber 6 mnd) må du bruke pengene på å bo og mat - ikke mye penger til babyen. Dvs du blir mye fattigere av å få penger fra sosialen på sikt. Så kom deg ut og søk jobb nå!! Ikke si noe om at du er gravid, vent de første ukene, Få kontrakten i orden, bit tenna sammen!!!Lykke til - håper det ordner seg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10381787-panikk/#findComment-10391867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå