Gå til innhold

Vikariat som snart går ut...

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg håper noen kan svare meg på dette... Er helt rådvill!!:(

Jobber i vikariat på arb.plassen min, hvor jeg har halvårskontrakter (for 6 mnd av gangen). Den jeg er i nå, gjelder ut desember. Er 6 uker på vei nå, dvs. at jeg er litt over 4 mnd på vei da. Jeg har ikke fortalt sjefen (som er et veldig kaldt og spesielt kvinnemenneske) at jeg er gravid enda. Vil vente så lenge som mulig, fordi: (og nå kommer poenget mitt)

Hun har sagt at jeg skal få fortsette der etter jul (forlenget vikariat, og deretter fast stilling i løpet av 2008). Hvis jeg forteller henne at jeg er gravid før des. har hun da lov å ombestemme seg? Kan hun da si at hun ikke vil at jeg skal fortsette der pga graviditet/permisjon???

Jeg GRUER så sinnsykt til å fortelle det til henne, for jeg vet ærlig talt ikke om hun vil reagere med glede overfor meg eller negative kommentarer...:( (hun er veldig opptatt bemanningen på arb.stedet...)

Hvis jeg ikke får fortsette der, får jeg ikke opptjent fødselspenger heller (6 mnd).... Hjeeelp!! Noen i samme sit.??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10381606-vikariat-som-snart-g%C3%A5r-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tipset, det skal jeg gjøre. Hun har jo gitt uttrykk for at hun er interessert i å ha meg der videre. F.eks da jeg spurte om det var noe til meg over nyttår, sa hun "ja du slipper ikke unna!!";) og smilte... Og hun sa jo at det er vikariat til meg inntil den faste stillingen blir ledig og sånt...Skulle bare hatt den kontrakten NÅ, slik at jeg hadde sluppet å bekymre meg så masse! Hehe:)

ville bare minne deg på at du ikke er pliktet til å fortelle henne dette og dermed kan få ny kontrakt uten at hun vet du er gravid. Man må fortelle arbeidsgiver at man er gravid 3mnd før man skal i permisjon.... d viktigste er jo at du kan tjene deg opp til å få foreldrepenger (jobbe 6mnd) så jeg hadde faktisk ikke sagt jeg var gravid før jeg hadde sikret meg jobb videre..

sjefen din kan la være å gi deg ny kontrakt om du sier du er gravid fordi et vikariat kan avsluttes når det går ut... dette er det ikke noe regel som sier at ikke får an ...

lykke til hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...