Gå til innhold

Jeg er så skuffa over Emmaljungavogna vår:(

Anbefalte innlegg

Kjøpte oss en Emmaljunga duoedge-vogn nå i juni når pjokken kom til verden. En veldig dyr, men flott vogn. Alle skrøt sånn av den og vi følte at den var riktig for oss. Men fytti....Nå angrer jeg meg altså:(

Dette irriterer meg med vogna:

1. Tungvint å ta den inn og ut av bil. Ikke fordi den er så tung, men fordi man må ta av baggen for å slå understellet ordentlig sammen. Så kan man sette baggen oppi igjen. Av en eller annen merkelig grunn har produsenten valgt å lage bredden på kallesjen/vognhetta breiere enn hva "rattet" er. Dette fører til unødvendig masse slitasje på "plastdelene" som er rundt der baggen festes i understellet.

2. "Rattet" sklir ut ved motstand. Altså... Vogna har sånne "smarte" løsninger med at man skrur fast rattet i den lengden man vil ha, men dette er bare en type plasthylser som presser hardt inn mot stålet i rattet. Så når jeg skal f.eks holde vogna i rulletrapper så sklir rattet utover. Det samme skjer når jeg skal ha vogna opp trapper. Dette er faktisk litt skummelt av og til. Det detter jo liksom ikke av, men man mister litt kontroll...

3. Festeknottene for kallesjen/vognhetta og trekket over selve vogna (der dyna er) slites fort. Ser nesten ut som det bare er hardplast, men vet ikke helt. Jeg ser i allefall at det allerede er slitasje der, og nå ha jeg brukt vogna i litt over to måneder.

Til slutt vil jeg bare si at vogna generelt sett er bra den altså, men når man betaler i overkant av 7000 kroner så forventer i allefall jeg, andre og smartere løsninger. Har et vennepar som har en billig, helt grei vogn, men der føler jeg at alt er så mye bedre. Jeg er rett og slett redd for å ødelegge den dyre og fine vogna vår, bare pga den sammenslåinga når den skal inn og ut av bil. Ikke er det så lett å få opp "hempene" som gjør at man kan slå den sammen heller....

Er alle superfornøyd med sin Emmaljungavogn, eller er det flere som meg der ute?

Fortsetter under...

Jeg hadde denne og var kjempe fornøyd, men selvfølgelig alle har hver sin smak..

Kan ikke si jeg hadde så noen av de dilemmaene du har...

Men jeg får trøste deg med at nesten ALLE bagvogner så man ta av bagen for å slå den sammen, men det går som regel over når man bytter til sportsdelen..

Hei!

Jeg har samme vogna som deg, og er veldig fornøyd. Det er jo småting jeg ikke er HELT fornøyd med, men det er det vel uansett!

Det med at bagen må av før man slår den sammen er vanlig på de fleste vogner, tror jeg. Nå har vi nett gått over til sportsdelen, og da kan den slåes sammen uten å ta av.

Jeg har samme problemet som deg når jeg skal ta vogna opp trapper, men jeg ha sluttet å tenke noe på det. Er det 2007 modell du har eller 2006? Jeg har 2006, men kjenner noen med 2007 og der henger "rattet" mye bedre, de har ikke det problemet i heletatt. Så jeg tror den patenten er blitt forbedret litt... Det hjelper jo ikke oss da :( hehe!

Jeg har ikke merket noe slitasje på de festeknottene heller...

En ting jeg ikke liker er at det "gummi(?)-trekket" som er utenpå rattet, som man skal holde i, revner mer og mer fra kantene og innover. Har tatt tape på, ogf det er jo ikke så fint akkurat. Det hadde sikkert skjedd med andre vogner også, for det har vel med hvor hardthendt man er med vogna, men irriterende ja!

Synd du kjøpte en vogn du ikke ble fornøyd med...Det er jo mye penger man betaler for vogn og alle liker jo forskjellige vogner så det er jo ikke garantert at man blir fornøyd selv om andre er det :-s

har samme vogna, og eneste jeg kjenner meg igjen i er det at man må ta av bag´en, men det må man vel med mange andre og, så det får gå;)

syntes det er rart det du skriver om at rattet sklir, det har bare skjedd en gang på min (har brukt den i snart 1 år), og da stramma sambo det til på et eller annet vis, kanskje dere må gjøre det og? skjønner godt du syntes det er skummelt i rulletrapper osv:S

Jeg har ei god gammel Emmaljunga kombi vogn, og den trenger jeg ikke å ta bagen av for å legge sammen. Syns jo det er litt rart at en må det på de nye vognene. Mi vogn blir dessuten brukt til det tredje barnet nå, og det viser ikke at vogna er brukt enda. Det er ikke slitasje på den i det hele tatt, og det irriterer jo nesten meg som har lyst på ny vogn da vet du.

Annonse

Det føles ikke bra å ikke være fornød med vognen, spesielt når man har investert i en dyr vogn. Jeg var overhodet ikke fornøyd med førstemanns vogn så nummer to fikk ny vogn. Og den er faktisk Emmaljunga og vi har vært 300% fornøydmed den. Har hatt det snart to år, den er City Cross og brukte den med City Bag de første 7 månedene, var helt fantastisk og er det fortsatt. City Cross er lett og bagen litt mindre, den må ikke tas av for å slå sammen vognen. Men jeg mener den bagen var bare litt kortere, me like bred som på en klassisk større kurv. Utrolig fint å bruke. Det eneste dumme som skjedde var at de "gummitrekkene" rundt rattet fikk synlige småskader, en på en flytur og den andre traff jeg dessverre med garasjedøren. I Norge ville de ikke bytte bare de gummidelene, de sa at da må vi bestille ny "rattedel". Hørtes litt rart ut, så vi spurte om det samme fra en Emmaljunga-forhandler i Estland og vips - der ble begge gummitrekkene byttet med en gang, betalte ca en hundrelapp for den jobben, kjempebra service. Nå er vognen som ny igjen:) Ellers har jeg ikke lagt merke til at gummidelene slites, vi var bare uheldige og hadde ulykker med de.

Har heller ikke opplevd at rattet sklir utover, ikke noe problem på trapper. En av grunnene til at jeg likte City Cross bedre enn vanlig Emmaljunga var at rattedelen føltes mindre bevegelig dvs at når den er justert i riktig posisjon for meg da beveger den seg ikke (litt dårlig forklart). Med City Cross liker jeg også det at begge delene (bag og sportsvogn) leveres med egne kalesjer slik at bagdelens kalesje er ikke unødvendig stor men sportsdelens kalesje er passe stor og laget av solid materjale (andre duo-vogner har en slags "hette" som åpnes og brukes senere). Og den er lett og god å trille...og lavere enn klassisk Emmaljunga. Også festeknottene er helt fine og gode fortsatt.

Ville bare si at etter å ikke ha vært fornøyd med førtsemanns vogn har vår city cross Emmaljunga vært en drøm!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...