Gå til innhold

Skal til København og Tivoli, vil kjøre berg og dalbane....


Mrs. Kaizer

Anbefalte innlegg

Skal til København neste helg, vil da være i 6. eller 7. uke.(er ikke helt inni hvordan det regnes) Da skal vi gå på Tivoli og jeg elsker berg og dalbaner og karuseller og hele pakka. Men har jo ikke lyst og risikere noe. Kan det fremprovosere SA dersom jeg kjører berg og dalbane ol?? Og er det greit å drive med volleyball under graviditet?? Blir jo endel strekking, hopping og slenging etter ballen da. Var på trening i går, første gang etter sommeren og følte jeg fikk litt vondt i magen etterpå, men det kan jo bare være innbilling, tenkte mye på det etterpå at det kanskje ikke var så lurt å trene. Men da må jeg jo si til treningskamerater hvorfor jeg ikke skal trene mer og det er jeg ikke helt klar for enda..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ville ikke kjørt noen form for karusell hadde jeg vær deg!!

æ spilte voleyball de 3 første mnd med veisja!! tok det lit med ro å kasta meg ikke så mye da, etter jeg var ca 2 mnd på vei!! men før det spilte æ som vanlig.!! men etter første jordmor time stoppa jeg! hun sa at hvis jeg fikk ballen i magen kunne jeg skade fostre!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vill ikke ha kjørt berg og dalbane. Veit ikke hvordan det er med deg, men jeg blir fortere uvel, svimmel og kvalm da jeg går gravid, enn ellers. Husker jeg var gravid med 1.mann, å da kjørte jeg en liten karusell.

 

 

Da den var ferdig var jeg helt gåen. Aldri vært så svimmel og kvalm før og jeg gulpa. Ingen god opplevelse. Men hvordan det er med fosteret generelt tror jeg ikke det er så farlig så tidlig i svangerskapet(?). Sjøl om noen karuseller og berg og dalbaner ikke tillater gravide så er det vel tenkt på de som er lengre på vei.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! På Tusenfryd står det skilt på hver enkelt karusell at du ikke skal kjøre hvis du er gravid, så jeg ville ha stått over! Selvfølgelig er det moro med karuseller/berg-og dal baner, men tenk deg skyldfølelsen hvis det ikke går bra!?

 

God tur uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ringte legen min da jeg skulle til Liseberg og hadde akkurat funnet ut at jeg var gravid... fikk beskjed om så lenge formen min var fin,så kunne jeg kjøre det jeg ville.. det gjorde jeg, og alt er fortsatt fint.. vet det er endel advarsler rundt omkring,men det er mest for når magen er stor og man får press på magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg tror ikke det er noen fare for hverken deg eller spiren å kjøre karusell så tidlig i svangerskapet. Det eneste er jo kvalmen, som en her snakket om.

Jeg var på havrafting i uke 5-6, og det er det jo både slag og svinger. Men jeg er fortsatt lykkelig gravid. Volleyballtreninga tør jeg ikke si noe om, men hør med jordmor/lege.

 

Lykke til i Tivoli, heldiggrisen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karusellene i Tivoli er ikke akkurat som i Liseberg og Tusenfryd da, Tivoli er et kose-fornøyelsessted! Jeg tror du trygt kan ta det meste der, men kjenn på dagsformen. Kan jo være du er kvalm og uvel, og da er det vel ikke det helt store. Neste gang, når du ikke er gravid og skal til Køben bør du besøke fornøyelsesparken de har litt utenfor byen! (www.Bakken.dk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ikke er så farlig i førsten, men når man er legner på vei skal man unngå det. Nå er spiren så godt beskyttet der inne så skal mye til for att det skal gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de store karusellene på tivoli i københavn så står det advarsel på om at gravide ikke skal kjøre dem. Jeg var der i sommer når jeg var rundt 8-10 uker på vei, men kjørte ingen av dem. Veldig kipt egentlig siden jeg elsker store karuseller, men babyen sin sikkerhet kommer først....så da fikk jeg heller bare gå rundt å se på at andre tok dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn for at det står forbud for gravide å kjøre berg og dalbane. Uansett om en er 5 uker eller 30uker. Om du tør å sette dine egne behov først kan du jo det, ingen som nekter deg. Men om du skulle miste, ville du ikke tilgitt deg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...