Frk. G Skrevet 14. september 2007 #1 Del Skrevet 14. september 2007 Har et lite hjertesukk jeg...... Skar seg jo med første IVF'en vår på mandag, og selvom jeg forsøker å holde humøret opp og se framover - ja - så er det fortsatt dager som er tyngre enn andre... Jeg synes f.eks. det er tungt å se nyfødte babyer, gravide mager og ikke minst høre folk snakke om det hele tiden..... Det er IKKE det at jeg ikke er glad på andres vegne, men jeg regner med at dere i samme situasjon forstår hva jeg snakker om.... Så over til sakens kjerne.... Vi er en venninne gjeng på 5 jenter....alle i gjengen har barn - bare ikke jeg.... det er faktisk 11 barn fordelt på disse fire jentene, og siste mann fikk tvillinger for 3-4 mnd siden. Nå på tirsdag skal vi ha klubb, og jeg sa at jeg ikke helt visste om jeg var klar for å komme. Det er alltid masse masse masse snakk om alle disse barna til enhver tid (og det er koselig - ikke misforstå), men jeg vet ikke om det passer meg akkurat nå..... Jeg forsøkte å forklare, og si at jeg måtte ta det litt på sparket - kjenne dagsformen.... Venninnen min sa at hun forsåvidt forsto, men synes jeg ikke at det var bedre å komme slik at jeg fikk forklart meg til venninnene mine - snakket det av meg?? Og i en litt snurt tone..... Jeg er fryktelig glad i de alle sammen, og vet at de vil støtte meg etc. etc. Men jeg vet også at barnesnakket kommer til å fylle 90% av den tiden vi har sammen der.....særlig siden det kommer til å befinne seg to nydelige små jentenurk på 3-4 mnd der også.... Jeg synes det er sårt jeg..... Er jeg hårsår?? Tar jeg sorgene på forskudd?? Skal jeg bare kaste meg i det, å gå?? *SUKK* *river meg i håret* ;o) Tenkte jeg skulle bry dere med dette ganske så ubetydelige spørsmålet, så vi kanskje kan få tankene våre over på noe annet ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 14. september 2007 #2 Del Skrevet 14. september 2007 Synes du skal ta det etter dagsformen jeg... Er du klar for å dra på klubb gjør du det...Vet du det blir tungt for deg, står du over denne gangen...Det viktige er at det er din avgjørelse.Jeg vet at jeg hadde trolig dratt selv,men dette er noe du må kjenne på. God klem til deg,håper det letter litt etter som dagene går og du begynner å se fremover igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/#findComment-10377519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. G Skrevet 14. september 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 14. september 2007 Du har helt rett...... Tirsdag er jo langt fram, og kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å dra.... Blir ikke barn av å se bakover, eller å sitte her å synes synd på meg selv... Kan være deilig med litt jentesladder.....*ler* God klem til deg også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/#findComment-10377541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludviginne - mamma!! Skrevet 14. september 2007 #4 Del Skrevet 14. september 2007 Skjønner deg veldig godt jeg. I min venninnegjeng er alle mødre, og jeg føler meg ganske så utenfor det meste av tiden. Noen ganger har jeg rett og slett ikke maktet å være sosial. Jeg vet det kan høres rart ut for mange, men når en har mer enn nok med seg selv, så er det ikke god medisin å høre på herlige unger som gjør ditt og datt. Jeg unner de det av hele mitt hjerte. Men må innrømme at når de klager over hvordan barna roter og ork, da har jeg lyst til å hyle ut at de aner ikke hvor heldige de er. Jeg skulle gitt mye for å ha byttet, for å si det sånn. Du har lov til å synes synd på deg selv innimellom synes jeg. Ta vare på deg selv! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/#findComment-10379227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 15. september 2007 #5 Del Skrevet 15. september 2007 Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Jeg hata selv å gå på foreninger der alle hadde barn, før vi var så heldige å bli gravide selv. Det var liksom sorgen hver gang for meg. For de snakka bare om ungene og ikke om noe annet. Og jeg falt helt utenom. Endte mange ganger opp med at jeg gikk hjem tidlig............ Føler det fortsatt litt sårt når alle snakker om barn hele tiden. For kan vi ikke snakke om noe annet også? Du skal gjøre som du selv føler for og ikke bry deg med de andre, viss de vil at du skal komme bør de kanskje vise litt hensyn? Vet de foresten at dere holder på med IVF? Ønsker deg lykke til! Og dette er ikke et ubetydelig spørsmål! Det er noe vi alle tenker på innimellom. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/#findComment-10382347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
togutter-08og10 Skrevet 15. september 2007 #6 Del Skrevet 15. september 2007 Vet ikke om du er åpen om at dere sliter med å få barn, hvis det er tilfelle så kan det være godt å få snakket ut litt. Men jeg skjønner deg godt, alt snakk om barn kan bli slitsomt i lengden. Kan du ikke foreslå at dere tar opp andreemner også. Dere snakket vel ikke bare om barn før alle fikk barn. jeg syns at venninner skal ta litt hendyn når det er folk uten barn tilstede. Har av erfaring merket det, men min venninnegjeng er flinke til å snakke om andre ting også. Lykke til med neste forsøk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/#findComment-10383239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. G Skrevet 15. september 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 15. september 2007 Jada - de vet at vi holder på med IVF og at vi i forkant av dette hadde mistet 2 ggr......... De har aldri hatt problemer med å bli gravide, og ei heller svangerskapene sine, så jeg tror mye ligger i å klare å forstå.... Og jeg skjønner faktisk at det er vanskelig...jeg tror man kan prøve, men jeg tror sjelden man lykkes hvis man ikke sitter midt i det selv...og det unner jeg ingen.. Jeg kommer antagelig til å reise, for så å være helt åpen og ærlig på hvordan jeg føler det....klarer de ikke å ta hensyn, så får jeg heller reise hjem Og ja, vi har jo vært venninner i 16 år...så vi har absolutt hatt andre ting å snakke om fram til alle barna poppet ut *smiler* Men det er jammen rart hvordan fokuset endres..... ;o) Ordner seg dette!! Når vi endelig får det til her, så blir vel jeg den værste av de alle sammen tenker jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/#findComment-10383875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golliat Skrevet 15. september 2007 #8 Del Skrevet 15. september 2007 Hei! JEg forstår deg veldig godt jeg, har det på samme måte. Jeg er 36 år ,siste mann i flokken ..har ingen barn og er i gang med 3 forsøk. Jeg føler meg slem,,men jeg føler akkurat det samme som deg, er det ikke vennindene mine som er gravid så er det nabo jenta og jeg har 4på jobben som sitter med store mager. Jeg blir rett og slett deppa og misunnelig.. rar vondt følelse som bare vi som prøvere kan forstå. Min beste venninde fødte for en mnd siden jeg sa ifra at jeg rett og slett ikke orkket og kommer på sykhuset,, men at jeg ville vite at alt hadde gått bra. Hun forsto meg fullt ut,,, og har sagt kom når du vil. og jeg har ikke blitt "maset " på siden, og det er så godt. så her om dagen stakk jeg innom,,når det passet meg og mine føleleser.. og det gikk greit. Prøv og ikke tenk på hva alle andre syns,, ta det i ditt tempo. ikke la de stresse deg,,dette er sårt på en måte som de ikke helt forstår. Jeg orker rett og slett ikke bebbier ,,bebbi prat ingen ting jeg,,om dagen..enda jeg bare ønsker meg bebbi! ? RAR FØLELSE Klem Golliat! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/#findComment-10384934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brumm Skrevet 16. september 2007 #9 Del Skrevet 16. september 2007 Hei lille venn:o) Dette er ikke lett... Men har forstått på deg at du drar. Men vet alle at du holder på med ivf? Fikk inntrykk av deg tidligere at ikke alle visste. Jeg synes du skal forklare akkurat hvordan du føler det. En skjønner det nok ikke selv, før man får det forklart. Før var jeg på den andre siden selv. Da jeg hadde blitt gravid, tenkte jeg jo ikke på annet....Og da jeg fikk barn, snakket jeg mye om det. Vi har også en klubb, hvor halvparten har barn og den andre halvparten ikke... Vi snakket litt om barn, men ikke hele tiden. Følte at det var godt å snakke med de andre som hadde barn, var stort sett bare i klubben vi møttes. De som ikke hadde barn kunne jo snakke om andre ting syntes jeg, siden vi var halvparten av hver. De som ikke hadde barn, ønsket ikke å få det heller, ikke på leenge.Snakket bare om jobb og jobbfester, og jeg må si jeg var ganske lei av å høre på det..... Hverdagene var helt motsatt. Vi fikk virkelig høre det....at vi pratet alt for mye om barn. Så vi sluttet med det. Synes det kan være en mellomting. En snakker om det hverdagen dreier seg om. Men om det er andre der som ikke har barn, burde man ihvertfall ta hensyn. Nå har 2 til fått barn og en er gravid, og det er jo virkelig bare barne og gravid snakk nå....... Kunne de ha tenkt hva de sa tidligere. Nå er det jeg som sitter og hører på de skravle om dette...... De som har barn synes ofte det er hyggelig å koble av litt, og kunne snakke om andre ting enn barn hele tiden. For det går jo i baby hele dagen ellers...... Og de fleste har også barselgrupper de skravler om bæsje bleier om:o) he he. Synes du skal fortelle hva du føler. Kan være fint for deg å forklare hvordan du har det. De snakker om barna sine hele tiden, og du må kunne fortelle om ditt liv. De vil kanskje lettere kunne forstå, om du forklarer. Men de kan jo aldri helt kunne forstå. Når de ikke vet hva det vil si å slite for å bli gravid... Blir nok heller ikke lett å skulle se fler små babyer... Uff dette er vanskelig vennen min:o) Men snart er det deres tur og du vet du snart blir gravid:o) Du kan jo også dra tidligere om du føler det. Men er jo ikke sikkert det blir kjempe vanskelig heller. Ring meg gjerne når du drar derfra da, om du ønsker å prate:o) Krysser fingre for at vi skal være gravide til jul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/#findComment-10392535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
signaturaa Skrevet 20. september 2007 #10 Del Skrevet 20. september 2007 skjønner deg veldig godt. Du er ikke hårsår. Gode venninner har tålmodighet med deg og sier heller at de ikke kan forstå hvordan du har det. For det kan de jo ikke. Jeg er sikker på at du gjør så godt du kan, og at det er godt nok Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10377487-venninner/#findComment-10431496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå