drømme_mamma er gravid Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 har jo hørt at man ikke skal drikke grønn te når man er gravid. hvit te skal visst være enda sunnere, og jeg drakk det en periode før jeg ble gravid. har ikke drukket det etter positiv test. kan jeg drikke det nå?fire mnd på vei
dritgrei hei hei! Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 her var det noe jeg lurte på, hvorfor kan vi ikke drikke grønn te? og hva er hvit te:-)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Jeg har nå hørt at vi KAN drikke grønn te!
Linaria Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 http://www.dinside.no/php/art.php?id=351869 Vi skal ikke drikke grønn te som gravide. Siden hvit te er høstet mens den er enda ferskere enn grønn (før den blir "grønn"), ville jeg holdt meg unna hvit te også, bare for å være sikker. Det virker som om de skadelige stoffene i grønn te forsvinner i prosessen fra grønn til svart te.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Ok, bra jeg ikke liker grønn te uansett da... hihi
Linaria Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Heldige deg. Jeg savner grønn te dødsmye. Og det er etter bare 1,5 måned....*sukk*
hm hm Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Hm.. det visste jeg ikke, er andregangs og i uke 30, men har sikkert drukket grønn te flere ganger....
velsignet med to Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Jeg har drukket grønn te gjennom hele svangerskapet, har ikke hørt noe om at man ikke skal drikke det.
Gjest Skrevet 14. september 2007 #9 Skrevet 14. september 2007 Jo, man kan drikke litt grønn te i svangerskapet, men med måte. Hvit te kan man helt sikkert også drikke. Men det anbefales at man ikke drikker flere kopper hver dag med det. Når det gjelder meg selv, så tåler ikke magen min grønn te særlig godt. Jeg blir kvalm av det. Da jeg var gravid, husker jeg at jeg i det første svangerskapet mitt kasta opp noen ganger hvis jeg drakk for mye av grønn te. Jeg reagerte spesielt på grønn te, ikke på vanlig svart te.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå