Bette-liten+<3<3 Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Er det sånn at jeg går over til 2. trimester når den i magen er 10 uker? Pga. lange sykluser vet jeg bare hvor stor knøttet i magen er. Legen målte den på UL for et par uker siden, og jeg er i følge han nå 8+1. Betyr det at jeg bare har 2 uker igjen her inne? Ikke lett å holde tunga rett i munnen her.....
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 ja når babyen din er 10 fullgåtte uker!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 trodde det var 12+1 jeg.. og da har hun 4 uker igjen. ikke 2.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 uff...... les innlegget hennes en gang til!
Bette-liten+<3<3 Skrevet 15. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2007 Da konkluderer jeg med at jeg har litt under 2 uker igjen her inne..... (Selv om det da ikke akkurat er en hel 1/3 del av svangerskapet) Mulig at jeg trenger en teskje.... hihi
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Hvis du leser det som står over innleggene, under 1.trimester, så står det at du skal over i andre trimester når du er 12 uker på vei!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 2 trimester begynner ved 12 uker.
mto2 Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Når babyen er 10 veker på veg, er du 12 veker. Kan bare plusse på to veker. Så Du har 2 veker igjen her inne.
Bette-liten+<3<3 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. september 2007 Jeg har selvfølgelig lest det som står over her. Det jeg ikke helt skjønner er om det er frøet i magen som skal være 12 uker, eller regnes det fra første dag i siste mens....? Jeg har nemlig veeeeldig lange sykluser og det er derfor ikke 14 dager fra første dag i siste mens til EL, men den lille i magen er nå 8+3. Så spørsmålet mit var: Er det JEG eller FOSTERET som skal være 12 uker? (Mulig noen opplever meg som krass eller dum nå altså. Jeg mener ikke å være det første i hvertfall. )
mto2 Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 To veker frå mens til el er eit gjennomsnitt eller noko slikt. Uansett kor lange syklusar du har plussar du på to veker på barnets alder. Viss du vil forvirre omgjevnadane kan du sjølvsagt seie at du er t.d. 10 veker på veg, men har 4 dagar ekstra lang graviditet pga lang syklus.... Men det blir det nok bare kluss ut av. 2.tri byrjar når barnet er 10 veker.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Dette blir så forvirrinde.Men dem regner jo fosteret fra mensen det vil si 2 uker før man har el. Men på ultalyd regner dem ikke fysiks bebiens alder, men dine svangerskaps uker det vil si er du i uke 8 på ul er fosteret 6. Det er mye lettere for dem fleste å telle antall uker man selv er på vei så når du er i din svangerskapsuke 12 så skal du over. Dem fleste sier jo når dem er gravide sine uker på vei, ikke fosteret sin alder. Leger,sykehus, ultralyder regner alle sånn.
Bette-liten+<3<3 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. september 2007 Hjertelig takk! Nå ble jeg klokere. Var det svaret jeg håpet på. Synes det er såå lenge å vente til april, så det er fint med små delmål underveis. Har hatt det litt trøblete til nå i svangerskapet, og har hørt at det pleier å bedre seg etter 1.tri. Håper det stemmer for meg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå