Gå til innhold

Har vi for ofte sex eller ikke?

Anbefalte innlegg

Halloen, etter 15pp og intet resultat fikk vi av urolog Purvis vite at vi gjorde det altfor ofte (daglig): hva har dere hørt av andre? Er det mange av oss som ikke blir gravide pga for ofte sex?? Hmmm rare greier. Min partner har påvist dårlig sædkv, men spurte ikke om det kun er da det har noe å si. To ganger i uken anbefalte Purvis. Har sett andre steder anbefalt pause 4 dager før dag 10, så annen hver dag til dag 20 (har syklus lengde ca 26-29 d) Dette har vi prøvd siste mnd. Håper denne strategien skal klaffe....

Lykke til alle sammen! Få høre hva dere har for strategi, og evt om sædkvaliteten er lav og hvilke råd dere har fått.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10375892-har-vi-for-ofte-sex-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har partner allerede påvist dårlig sædkvalitet er det kanskje en grunn i seg selv og forfølge.. Behandling, mulighet for hjelp, oppfølging osv. For ofte sex; i dagene før og omkring din EL burde partneren din få samlet opp så mye som mulig sæd. God sæd kan svømme omkring og lete etter 'festet' opptil 3 døgn. Så kanskje hendene over dynen i den perioden kan være noe...

Takk for svar. Jo vi har fått utredning og han har fått behandling pga en infeksjon, men det var enkelte ting det ikke gikk an å gjøre noe med. Feks er ballestr liten i forhold til det det skal være, som gir liten prod. Vi venter fortsatt på svar mhp siste prøve etter behandling. Jeg lurer på om det er flere her inne som bommer litt på det og har for mye sex. Vi ble ledd av fordi vi hadde fyrt "bomskudd" i over ett helt år. Men om det blir så mye bedre nå fremover det vil jo tiden vise....

lykke til!

• 1 måned senere...

Oii! så morro. Det var kjempegøy og høre. Gratulerer så masse og lykke til. Søsteren min er 4 mnd på vei og hun er også i mye dårlif form. Hun fikk vite at det blir en jente i dag, så det var morro. Gratulerer nok en gang og takk for tipset. Hvordan var det hos Purvis forressten? Tenkte og bestille time til han bare for og sjekke sæden til mannen. Litt vanskelig for han og levere på dagtid som jeg fikk høre man måtte pga jobben. Han har nettopp begynt i ny jobb så vill ikke begynne og ta seg fri heller. Vi bor i Lillestrøm, så det blir et stykke unna Skøyen. Er det noe nærmere oss tro, noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...