Gå til innhold

Trenger sårt noen råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på litt over 6 uker. De seneste ukene har han ynket, stønnet,grått sårt og vært svært urolig.Dessuten presser han hele tiden så han blir rød i ansiktet.

Dette pågår hele dagen og går utover søvnen hans og også måltidene når han er så urolig.

Han har ikke direkte kolikk tror jeg, men mye luft i maven. De siste 2 ukene har det romlet i magen hans, så vi hører det, han promper mye og blitt flinkere med raping etter måltid.Men mye luft likevel.

Har våte bleier hver gang jeg skifter, og det er vel hver 2 time eller noe sånt.

Han ble født med keisersnitt 2 uker før termin, og veide like i underkant av 3kg.

Har veid han hver uke, og han går opp rundt 300-400gram i uken. Noe jeg har hørt er altfor mye. Prøver derfor å holde litt igjen på avstanden mellom måltidene med smukk, noe ikke alltid er like lett..

Er det greit med så mye vektoppgang i uken?

Jeg spiser ingenting av de matvarerne man har blitt anbefalt å holde seg borte fra. Også i stor grad melkeprodukter.

Likevel gråter han og ynker seg og vrir og vender på seg.

Har kjøpt minifom, men leste at den kunne føre til hormonforstyrrelser, så lot være å bruke den. Drikker ammete. Vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har mye melk, så håndpumper litt før måltid.

Han har også fått sjeldnere avføring, før var det nesten etter hvert måltid, nå er det 1-2 ganger generelt i døgnet. Denne er kornete og gul og slimete, noen ganger er den "boblete", noe jeg antar er all luft som kommer ut.

Jeg synes det er helt forferdelig å se han slik, han virker utilpass og har det ikke godt.

Hva skal jeg gjøre?? Eller er det bare å vente å ri stormen over?

Værsåsnill å gi en vurdering..

Tusen takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de får bare mm går de ikke for mye opp i vekt!! de skal få så mye de ønsker. Vekten stabiliserer seg etterhvert.

Fullammde kan ha avføring så sjelden som hver 14,dag uten at det er unormlt eller de er forstoppet. Mm er lett fordøyelig og det er ikke lat som kommer ut.

Prøv å sykle med beina til babyen eller legg barnet på fanget ditt med hodet på dine knær - bøy beina til babyen og hold mot magen - hold og slipp -hold og slipp - det setter fart på luften.

Som sykepleir ville jeg nok å rådet deg til å gi minifom for å se om det kan virke. Det er ikke kommet anbefalinger fra sosial og helsdirektoratet om at beskyldningene mot minifom stemmer. Ville ikke være bekymret for å prøve det om barnet trenger det. Det tas ikke opp i tarmen - det bare spalter de store boblene til mange små ;-)

Hjelper det å bære barnet?? hva med å bære i sjal eller mei tai??( se tettinntil.com

Skrevet

Høres akkurat ut som min gutt på en prikk...:) Jeg gjorde alt det samme som deg. Fikk råd på helsestasjonen om at jeg kunne gi han bitte,bitte litt (ca 1-2ts) ammete med sprøyte eller litt sukkervann(funket best) vet jo at sukker ikke er så bra, men det hjalp og vips plutselig var den perioden over;)) også var jeg forholdsvis streng på hva jeg spiste;)) Det går over vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...