Gå til innhold

Syden med baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal til Spania i mai, da er det vanligvis rundt 25 grader der, så det tenker jeg er ikke for varmt for lille tuppa vår. Hun er da 3-4 mnd, avhengig av når hun bestemmer seg for å bli født:)

Har aldri prøvd det før, men satser på at det går greit.

tror det er verre å reise senere på sommeren, selv om ungen er større, for da er det så varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro til Mallorca i mars/april. (Det var litt kjølig rundt 17-20 grader) Gutten vår var da 4 måneder og vi reiste sammen med søsteren min og hennes mann med sin 3 mnd gamle gutt. Det var perfekt ! Eneste minus var at det var for kaldt for å bade til babyene. Siden vi ammet var de godt beskyttet for sykdommer generelt + mage/tarm. Så var det jo sååå enkelt; maten var jo alltid tilgjengelig og rett temperert. Vil anbefale å dra før de starter å åle seg eller evt krabber.

Med søsteren min sitt andre barn dro de til Kreta i April/mai. Da var han 7 mnd. Supert denne gangen også, men mer utstyr å dra på.

Da de var 3-4 mnd gamle lå de i vogna si å sprellet for det meste.

Et tips jeg vil nevne når en er litt større, er å invistere i et lite basseng. Søsteren min kjøpte et lite basseng på Jysk med oppblåsbare kanter og diverse oppblåsbare leker. Prisen var rundt 70-80 kr og den var litt over 1 m bred. Da vi kom ned til stranden tømte vi litt vann oppi som ble fort varmet opp av solen. Så satte vi parasollen ned i sanda og barnet oppi. Det var stas å sitte å plaske oppi der. Etter en stund tømte vi ut vannet og lot det tørke oppi bassenget. så la vi tepper og leker oppi slik at barnet kunne leke trygt oppi bassenget uten at lekene ble fulle av sand.

Anbefales !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du skal høre med jordmor.... det kommer jo an på hvilket land du skal til. noen land syd på er det mye hepatitt og barn kan ikke vaksineres mot det før de er et år. men ammer man og er veldig forsiktig, så går det sikkert bra de fleste steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som reiser til syden i denne perioden, tror det de sier er at det er ok men at man skal tenke på forholdene som er der i forhold til hygiene og mulig smittefarlige sykdommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine to forrige har vært i syden når de gar vært ca 4 måneder. Har gått kjempefint! Nå har vi bestilt tur 31.mai til Mallorca. Har termin 26.01.

 

Eneste jeg husker som litt "pes" var at det ikke var særlig akseptert å amme rundt omkring, så ta likevel med noen flasker til kvelder og sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei!

Du kan dra når babyen er blitt to uker. VI dro med vår da ho var to mnd,men broen min dro da hans var tre uker. Null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har tenkt på at det finnes babyer som både bor og har det helt bra selvom de bor rundt ekvator... så lenge man beskytter de mot sol og overoppheting og diverse sykdomsfaktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...