Gå til innhold

Bare noen små tips (samme som på over 35...)

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare noen små tips som jeg har lest meg til. (Har dessverre ikke kildene i hodet, har lest det litt her og litt der på nettet) Kanskje NOE av et kan være til hjelp, mens mye har dere sikkert hørt før. Dette er ment til oppmuntring, så jeg håper jeg ikke får sure kommentarer tilbake! (har lest noen opphetede debatter her ang. stress, røyking osv).

OK her er i hvertfall noe av det jeg har funnet ut:

Jeg leste et sted at sunne kvinner på 40 kan ha bedre egg enn usunne kvinner på 25. Så da må jo det til en viss grad gå an å gjøre noe med eggene. Jeg kjøpte nettboken "Miracles do happen" (lastet ned fra nettet, tror den kostet ca 180,-) Hun fikk vite at hun var ute i seneste laget og prøvde fra hun var 35 til 39, tror jeg det var. Så la hun om kostholdet drastisk og gjorde en del andre grep (mosjon, høye doser av visse vitaminer, stressmestring osv), og da ble hun gravid. Siste gangen på første forsøk, og da var hun 41 år! Det er ikke mange som blir gravide og får beholde barnet når de er 41. Så jeg tenker at dette må ha noe for seg. I tillegg er hun opptatt av at man skal ha så ferske egg/sæd som mulig, med detaljerte forklaringer.

Det vanskeligste for meg å lese, var at eggene kan bli "overmodne" hvis man har sen eggløsning. Det har jeg. Men det stemmer faktisk som hun skriver, at hvis man søker på "late ovulation" på nettet, kommer det frem at sen eggløsning medfører lavere sjanse for graviditet og høyere risiko for abort. Jeg ble forferdelig frustrert over dette, fordi jeg alltid har eggløsning sent (dag 17-18). Men hun skrev at hos henne hadde EL justert seg naturlig etter noen måneder med kostholds-/livsstilsenderingene. De to siste månedene har jeg hatt EL på dag 14 og 16. Jeg har tatt de doser av vitaminer som hun anbefalte og har spist ultrasunt. Jeg har selv betilt et vitamintilskudd som heter "Ultrapreventive III" på nettet. Det dekker en god del av det hun anbefaler, har jeg funnet ut.

Og så leste jeg et annen sted om en undersøkelse som tok for seg vitamin C s virkning på lavt progesteronnivå. (Jeg har for lavt nivå). Der stod at 750 mg om dagen (sikker helst tatt litt utover dagen og ikke i en engang), normaliserte prog. hos en stor del av forsøkspersonene. Flere ble også gravide i løpet av forsøket. Men doser over 1000 mg kan visstnok tørke ut EL-slim, så ikke overdriv!

Selv har jeg prøvd Crinone mot lav progesteron. Den mnd hadde jeg laveste verdier av alle!! Så leste jeg at kunstig prog faktisk kan hemme kroppens egenproduksjon av progesteron. Så jeg satser på at kroppen min justerer seg selv, med hjelp av Progesta Care naturlig prog. krem, C-vitamin og litt lavkarbokosthold (leste at prog. mangel ofte kommer pga østrogenoverskudd. Et annet sted (husker ikke hvor) leste jeg en undersøkelse som viste at etter 4 dager med lavkarbo sank østrogenproduksjonen signifikant.) Og så hemmer stresshormonet kortisol produksjonen av progesteron, så jeg kan jo PRØVE å ikke stresse. LETTERE SAGT ENN GJORT!!! (Jeg har ME/utmattelsessyndrom og er alene med to små barn mens manne er på sjøen....) Men jeg prøver å glede meg og tenke positivt.....:-)

Siste tips: Både Pergobehandling og naturlige årsaker kan gi lite EL-slim. Og glidemidler som "ikke dreper" sædceller, er laget slikat sædcellene ikke dør, men de klarer heller ikke å svømme skikkelg i glidevæsken. Etter hva jeg har lest er det kun ett glidemiddel som kan brukes, det heter Pre-seed. Det er dyrt, men spesiallaget for å hjelpe sædcellene til å svømme inn til egget. kan kjøpes på nettet.

Hmmm..... Jeg tror jeg må legge disse tipsene ut som et eget innlegg, i tilfelle noen kan trenge dem. Tror ikke alt hjelper for alle, men noen kan kanskje bli hjulpet. Lykke til!

Fortsetter under...

Takk for flott innlegg :-)

Jeg hadde og sen el helt til jeg tok metformin, da fikk jeg el på dag 15 hver syklus, og ble tilslutt gravid. Men mista da. Jeg har funnet ut at jeg ikke tåler metformin så har måtte slutta, og el erlitt senere nå, og jeg blir ikke gravid. Prøver å kontrollere dette med lavkarbo kost og tilskudd, samt jeg skal begynne på pergo. Jeg har veldig stor tro på lavkarbo mat, har lest mange artikler som støtter dette. Jeg har selv insulin resistanse og må gå på dette,men tror det vil hjelpe alle å kutte ned på stivelsen og spise mere fett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...