Gå til innhold

Hvilken vei ligger barnet?

Anbefalte innlegg

På kontrollen i uke 28 lå han med hodet opp, neste uke på 32 ukers-kontrollen er jeg spent på om han har snudd seg. Men han har jo fortsatt god tid til å snu seg - har også hørt at de kan prøve å snu han på sykhuset like før termin. Blir uvel ved tanken på setefødsel eller keisersnitt - men må man det går det sikkert bra det også.

Synes det er vanskelig selv å forstå hvilken vei han ligger. Kjenner mye begevelser over navelen, men det kan jo likeså godt være små hender som bokser som små føtter som sparker.

Han har også en tendens til å foretrekke å ligge på venstresiden av magen min.

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10373093-hvilken-vei-ligger-barnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hvilken vei veslemor ligger,for kjenner bevegelser overalt! De siste par ukene er det mest ved navelen og nå kjenner jeg en del dytt rett under puppene,på utsida(???) av ribbeinene,og ut på sidene av magen! Mulig min frøken ligger i sideleie,om det er plkass til det enda da!

Leste et sted at man kan prøve å snu babyen ved akupunktur,der man står på alle fire og får noen nåler,samt at en jm(e.l) hjelper til ved å trykke på magen,men kommer ikke på hvor det var jeg leste om det,så kan ikke legge igjen en link eller artikkel,desverre,men det skal være mulig å snu ungen,ihvertfall forsøke!

Min lille venn har lagt seg godt til rette med hodet nedover... Slik lå den både på kontroll i uke 28 og 32.

Er 33+2 i dag, og kjenner tydelig forskjell på deulike bevegelsene.

Beina havner ofte oppunder ribbeina, kan være skikkelig ubehagelig til tider... Kjenner veldig godt at hodet ligger ned når den hikker, da dunker det godt der nede :) Det morsomste er når den vrir på seg, sånn at ryggen glir fra den ene siden av magen til den andre... Da kan magen se ganske merkelig ut ;-)

Da lillebroren min skulle komme til verden (er 18 år siden nå) hadde han ligget med hodet ned kjempelenge. Men da mamma kom til sykehuset hadde han klart å snu seg helt rundt slik at han satt inni magen... Heldigvis var det en dansk fødselsspesialist innom sykehuset den dagen, så de klarte å snu ham før han kom ut... Så der gikk det bra, men er absolutt ikke noe jeg har lyst til å oppleve...

er i uke 33, og hun har festet hodet alt, og legen sa at på førstegangsfødende så skal det utrolig mye til for at de faktisk løsner igjen,når de har feste seg i det trange bekkenet,så satser på at hun holder seg der=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...