Gå til innhold

Jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har et barn med svak/moderat CP.

Det krever mye oppfølging i form av fysioterapi, div. møter med kommune og barnehage og selvfølgelig alle kontrollene.

Mannen min har full jobb og jeg har også begynnt i full jobb, men jeg ser at dette ikke nytter.

Jeg kan ikke ha så mye fravær fra jobb som jeg føler jeg trenger til datteren vår.

Får man noe ekstra støtte? Kan jeg jobbe f.eks 60% og få de restrerende 40 dekket av trygdekontoret?

Noen med erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i samme dilemma, og mange flere enn oss sliter med samme problem. Vi faller mellom 2 stoler, barna er ikke alvorlig syk nok til å få pleiepenger og man får så få timer omsorgslønn fra kommun.

Hjelpestønad og kommunal omsorgslønn er ikke nok penger å dekke tapet av 40% innkomst. Vi skal snart ha et møte med kommun og NAV for å undersøke muligheter. Kommun har nevnt muligheter for at en assistent kommer på morgen så vi kommer oss på jobb i tide, men for meg er det uaktuelt å ha fremmede mennesker inn kl 07 hver morgen..Det sier jo seg selv at det er mye dyrere for kommunen å betale assistenter enn å lønne meg for samme "jobb"..Men det er en kamp mot byråkrati og paragrafer....

Har dere ekstra sykdager pga barnet? Dem kan brukes ved kontroller, likaså pleiepenger ved lengre sykehus inleggelse, trur det er over 5 dager. Har dere hjelpestønad og evt grunnstønad? Er ikke mye penger men alltid noe..

Kommer fysioterapeuten til barnehagen så underletter det mye. Vår gutt har fysio 2 ganger/uken i bhg og basseng 1 gang i uken. Dette følger spes.peden med på.

Ta gjerne kontakt med sosionom hvis dere ikke har det. H*n kan hjelpe til med rettigheter, skrive søknader mm.

Lykke til videre!

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar. Har nå fått en jobb som kun er 60% og prøver å klare oss på det litt fremover og ser det an litt.

Har søkt hjelpestønad, men det er til behandling, så jeg vet ikke om vi får noe særlig der enda.

Skal nok ta en prat med sosionomen, så ordner det seg vel.

Selv lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...