Gå til innhold

Er det vanlig at barna i 1.kl. ikke har skolebøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har gått på skolen nå i 4 uker og har ikke fått en eneste lærebok, er dette vanlig eller? De lærer seg å telle med kongler og korker. Var i avisen nettopp at skolen manglet 400000 til skolebøker så jeg lurer jo på om dette er et resultat av pengemangel eller om dette er vanlig?

Fortsetter under...

Skrevet

Sol har bare fått en bok, en såkalt Mattebok som heter Multi. Resten av "leksene " får de på ark. Det er litt merkelig synes jeg... Hadde forventet å legge på bokbind og alt det der, jeg he he;-)

Aner ikke om det er vanlig, men synes det er litt sånn halveis enda på skolen vår.

Skrevet

De får ikke så fælt mange bøker i første nei... Kommer litt an på skolen og det da.

Skrevet

jobber i 1. klasse. og de har ikke skolebøker der heller.. de gjør mange oppgaver, men på koierte ark.

de har fått en skrivebok, som det blir limt inn små dikt o.l. som de skal finne bestemte bokstaver i hver uke, og tegne noe som passer til innholdet.

Skrevet

Datteren min har fått to lærebøker og en leksebok som leksene skrives/limes inn i..

Skrevet

Har nesten ikke fått lekser heller her, men de kommer jo sikkert for fullt senere. Men syns det er litt rart at de ikke har fått en eneste bok. Hadde trodd jeg måtte trå til å sette på bokbind når hun begynte på skolen..

Annonse

Skrevet

Jeg har en som går i 1.klasse på en skole i moss. Der har de fått bøker. Var på foreldremøte i går, og mener de sa det hang sammen med den nye reformen som kom i fjor. Den heter KL06 (kunnskapsløftet 06).

Kan jo være hun har fått bøker men at de ligger i skuffen hennes på skolen. For hos oss så sender de bare bøkene hjem om de har lekser i dem. Så om datteren din ikke har begynt med lekser kan jo det være grunnen til at du ikke har sett noe til skolebøker!?

Skrevet

Poden her har fått en matte- og en norsk- leksebok. Hva de bruker av bøker på skolen vet jeg ikke, men det er nok ikke stort mere vil jeg tro.

Skrevet

Snuppa går i 1.klasse nå. Hun har:

mattebok (tusenmillioner)

lesebok (abc)

En engelskbok

og en skrivebok.

Skrevet

Er det slike de får for godt det da, siden vi ikke må sette på bokbind?

Skrevet

Jenta mi har fått to A4-kladdebøker som det blir limt inn ark i.

Den ene er til tall, og den andre er til resten. Lekser har de heldigvis fått fra dag en, for det ønsket de seg jo alle sammen :-)

I en annen bydel har de fått matte-bok (tusen millioner), så det varierer fra skole til skole. Har ikke hørt noe spesielt om at skolen mangler penger heller, så jeg tror det bare er forskjellige opplegg. Litt dumt, syns jeg. Mener at den norske grunnskolen skulle vært lik over hele landet, med tanke på lærebøker.

Skrevet

hei.

dattra mi har fått lærebøker i .Norsk,eng.og matte.

Annonse

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig på offentlige skoler, men på Steinerskolen får barna lov til å være barn en stund til. Der lager de sine egne bøker og har ingen lekser de første årene.

Skrevet

Så rart at noen får bøker og andre like, dette burde jo være likt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...