loxiana Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 hei=)har veldig uregelmessig mens. Legen har derfor ikke prøvd og si hvor langt jeg er på vei utifra mens. Var på ul den 12/9 hun sa da at jeg var 9 uker på vei, er barnet da 7 uker??? når tror du det ble unnfanget???
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 blei sånn når jeg putta deg inn i terminkalkulatoren på babyverden ;o) : (gå til babyverden.no å sjekk ut terminkalkulatoren der!!) Du er nå 9 uker på vei. Unnfangelsen finner sted omkring: 27. juli, 2007 Hjertet begynner å slå: 21. august, 2007 Embryoet beveger seg: 14. september, 2007 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 21. september, 2007 Alle indre organer er ferdig formet: 21. september, 2007 Risikoen for spontanabort avtar: 5. oktober, 2007 Kvalmen avtar for de fleste: 12. oktober, 2007 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 19. oktober, 2007 Fosteret svelger og tisser: 2. november, 2007 Tid for ultralyd: 9. november, 2007 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 16. november, 2007 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 30. november, 2007 Fosteret begynner å høre: 21. desember, 2007 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 18. januar, 2008 Mange fostre legger seg med hodet ned: 22. februar, 2008 Svangerskapspermisjonen begynner: 30. mars, 2008 Antatt termindato: 20. april, 2008 når de sier du er 9 uker +0 dager, er fosteret 7 uker +0 dager gammelt ja, å du har begynt på den 10-ende svangerskapsuke di. vet ikke noe om hvordan legen din har tenkt i forhold til syklusen din da. men tidlige ul-er er de mest sikre for å anslå unnfangelsesdag ) håper du ble litt klokere, å lykke til ;o)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 var jeg som svarte over her å ;o) ville bare føye til at fostrene vokser ganske standarisert første tiden, egentlig helt frem til uke 28 ( d er litt sent for noen da...) -d sa legen jeg går til vertfall... derfor kan man forholde seg til en tidlig ul for å finne ut av når barnet MESTE SANNSYNLIG ble unnfanget ... MEN husk at naturen er "lunefull" -d kan faktisk i noen tilfeller være et slingringsmonn på 14 dager +/-. nå vet ikke jeg din situasjon da, men har du hatt flere partnere innen samme syklus å d ikke er langt i mellom dem, kan man unnsett ikke være 100% sikker før man har tatt en dna-test av babyen. er selv i i en sånn situasjon, å ikke veldig lenge til termin, -bare litt lenge;o)- så d blir spennende å se om dem har "bomma"... spiller absolutt ingen rolle for min del ,o) men blir jo en erfaring rikere.... du får ha lykke til igjen ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå