Gå til innhold

Å skrive skademelding når barn slår seg i bhg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnupp sprang rett på en vegg i går og fikk så vongt i armen. Armen er hoven og øm, men er hverken brudd ol (vi var ikke til doktor). Nå lurer bhg på om vi vil skrive skademelding på det.

Bør jeg skrive skademelding på det?

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde gjort det. Da er det skrevet ned og hvis det skulle være noe med den armen senere er det dokumentert.

Vi skriver altid opp "ulykker" i barnehagen.

Skrevet

ja det bør du.

i tilfelle... selv om sansynligheten for noe senskader el.l. er liten...

men man skal alltid skrive skademelding..

Skrevet

Men skulle jeg gått til legen med henne også? Eller holder det at en skriver skademelding i bhg dersom det skulle oppstå noe senere?

Skrevet

Jepp, skriv skademelding du!! Godt å ha det skriftlig i tilfell noe skulle skje senere, og hun er jo forsikret når hun er i barnehagen. Så sksriv den, tar ikke så lang tid, så er det en ekstra forsikring.

Annonse

Skrevet

Noen som kan si litt om hva denne skademeldingen inneholder av infor? Hvem den blir sendt til ol??

Skrevet

dette lurer jeg også på.. hvem får denne skademeldingen, og hvor blir den oppbevart? i bhg / skolen eller evt i kommunens arkiv? vet dere om styrer i bhg / rektor på skolen leser igjennom dette?

Skrevet

Jeg hadde ville tatt en tur til legen! Dattra vår på 3 år, falt ned en trapp ute i sommer, vi dro da til legevakten pga at hun klagde over smerter i armen, men legen der fastslo at den kun var forslått og sendte oss hjem. Neste dag klagde ikke tuppa vår lengre over at hånda var vond, men hun brukte den konsekvent ikke, den hang bare slapt ned. Dro så til legen igjen, og denne legen så med engang at det var brudd, og fikk bekrefta det med røntgen der, 2 brudd i håndleddet! Så best og ta den tur bare for å være på den sikre siden...i tilfelle brudd og det ikke gipses, kan hun jo få senskader!

Lykke til og god bedring!

Skrevet

glemte å skrive det jeg og, du burde absolutt reise til legen og få tatt røntgen av hånden hennes! man kan jo ikke vite at det ikke er brudd hvis man ikke undersøker det

Skrevet

Den forsikkringen de har av ungene i barnehagen er ikke mye verdt her i hvertfal. Tror det maksimale som kan utbetales er 3-400.000,- og det skjer bare hvis barnet blir så skadet at det blitr beregnet som minst 70% medisinsk invalid. Det blir man hvis man for eksempel mister begge hendene.

Det er derfor ikke sikkert det er lurt å registrere skaden. Hvis det senere skulle dukke opp et problem med armen og barnet da har en bedre forsikkring, vil forsikkringsselskapet kunne nekte å betale pga at skaden sansynligvis har skjedd tidligere.

Skrevet

Skademeldingen er en del av HMS i barnehagene, og bli oppbevart i arkiv hos styrer i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...