aanonym Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Har vært veldig bevisst på riktig ammeteknikk denne gang, og tror at lillegutt på 2,5 døgn tar tak på riktig måte. Men han er veldig ivrig på puppen, og i dag har jeg ammet ca 15-20 ganger... Uansett hvor "flink" man er blir man sår av slik behandling... Har brukt lufttørking med og uten morsmelk og Purelan, prøvd ull- og papirinnlegg og albueskjell. Flere forslag? Det gjør så inn i h.. vondt i den ene puppen, og han er ikke fornøyd med bare å spise av en. Spør dere om råd, jeg har sterk aversjon mot å la div "ammehjelpere" få styre med puppene mine (dårlige erfaringer). Og melkeproduksjonen kommet ordentlig i gang enda...
BettyBoob Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 kjøp lanacare salve på apoteket det reddet mine såre brystvorter! det trengs heller ikke tørkes av før babyen skal spise!
BettyBoob Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Lanacare brystvortecreme heter det for å være nøyaktig
aanonym Skrevet 14. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. september 2007 Er det noen forskjell på Purelan og Lanacare, da? Purelane skal heller ikke tørkes bort.
Blue Lady Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 gratulerer med baby!!!! hvordan var ks? (det er deg jeg "snakket" med inne på KS-debatten ja?) Lanacare salven er litt mer tyntflytende enn purelan, men ellers den samme. jeg var også fryktelig sår, ga opp ammingen mange ganger, men det varte ikke så lenge da, sa til meg selv at jeg holder ut en dag til, og en dag til osv. Brukte skjold en ukes tid på den ene puppen for å beskytte den litt, brukte albueskjell og lufttørket. etter to uker var jeg rimelig bra og etter 3 uker var det ikke vondt mere
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 hei jeg synes lansinoh er bedre enn purelan, lansinoh er mye lettere å smøre på såre brystvorter. purelan er jo så seig. ellers var det ingenting av alt som fins som hjalp meg. gikk over til pumping og kopp mating jeg, da først ble det bedre på sårene. småen hadde godt tak fra dag en. men er først nå at det ikke gjør så vondt lengre under amming. og nå har vi fullammet i 14 dager uten sår og blemmer :-D han er 3 mnd nå så har vært et h... slit men han har i det minste fått mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå