Gå til innhold

Forskjell på sykehus!!!

Anbefalte innlegg

Så på jormødrene i går, fra Buskerud sykehus. Der var det to førstegangsfødende som hadde gått lenge med smertefulle maserier, og deres løsning på det var epidural og igangsatt fødsel! Det er jo fantastisk!

Selv gikk jeg tre døgn med smertefulle maserier, og AHUS sin løsning på det var bare å la meg gå der og slite meg ut med å ha vondt og ikke sove og spise. Til slutt ble jeg satt igang, ikke fordi jeg hadde vondt, men fordi vannet hadde gått over et døgn tidligere. Men epidural kunne jeg IKKE få, antagelig fordi det sto på helsekortet at jeg hadde hatt ryggproblemer noen år tidligere, og den avgjørelsen tok en uerfaren jordmor alene - uten å konferere med lege.

Ikke fikk jeg noe særlig annet smertestillende heller, så da dryppet falt ut uten at noen oppdaga det og fødselen stoppet litt opp, så prøvde de med tang og sugekopp UTEN at jeg hadde noen form for smertelindring. Det funka ikke, da, så det ble hastesnitt...

Og dette sa de at var eneste måten å behandle førstegangsfødende med mye maserier på.... kanskje jeg skal søke meg til buskerud på neste? Da er det jo heldigvis ikke så mye modning som skal til.

Ahus er generelt tilhenger av naturlig fødsler, og det er sikkert bra, men det er et faktum at jeg trengte mange måneder rekonvalesens etter denne fødselen... og det er ikke så lett å kombinere med å være fersk førstegangsmor!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10369389-forskjell-p%C3%A5-sykehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hørt rykter om at Ahus ikke er det beste sykehuset å føde på hvis man har fødselsangst. Jeg innbiller meg at de ikke er så raske til å gi epidural der. Bærum sykehus er visst liberale når det gjelder epidural. Så det kommer nok an på hvilket sykehus du føder på. Ahus har rykte på seg for å ikke være så bra sykehus, det er et sykehus hvor du blir overlatt til deg selv mye. Det sier rykter i alle fall.

Ahus er veldig stolte over at de har en lavere bruk av epidural en feks. i Bærum... Så det er forskjellige holdninger som råder, det er sikkert. I tillegg tilbyr de ikke lystgass, fordi ventilasjonssystemet er så gammelt at gassen siver ut... og så er det for dårlig plass der. Men nå blir det jo nytt sykehus der om et års tid, som har mye bedre fasiliteter. Men holdningene endres vel ikke likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...