Gå til innhold

samboer som jobber fast, tar videreutdanning, får forsørgerstippend?!

Marande

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva dette kommer av?

Har en samboer som jobber innen helse, 100%, men nå har han startet med videreutdanning, søkt om studielån/stipend, og fått vite at han får forsørgerstipend for et barn, som vi har fra før, men og at han får når neste er født.

Hva har det seg at han får, men ikke jeg? Jeg er student jeg også, men har fått beskjed om at jeg bare kan glemme å søke om dette, da han tjener for mye(rundt 23.000brutto).

Fortsetter under...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Dette står på Lånekassens sider:

Forsørgerstipend

Forsørgerstipend er et stipend elever og studenter som har barn de bor sammen med, kan få i tillegg til vanlig stipend og lån. I fødselsstipendperioden inngår forsørgerstipendet i den summen du får som fødselsstipend. Forsørgerstipendet er på 1 320 kroner per måned for hvert av de to første barna, og 850 kroner for hvert av de neste. Stipendet blir behovsprøvd mot inntekten til eventuell ektefelle/samboer. Er bruttoinntekten hans/hennes over 22 250 kroner per måned, blir stipendet redusert eller faller bort.

Samboeren din tjener atlså såpass mye at stipendet blir redusert, MEN ikke såpass mye at det forsvinner helt, så du kan søke om forsørgerstipend for det barnet dere allerede har samt det dere skal få. For grensa blir enda høyere når det er snakk om mer enn ett barn. Da bruker du samme søknadsblankett som det til fødselsstipendet..søknadsblankett G.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...