Gå til innhold

Vikariat som snart går ut...

2008 og 2011 mamma

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg håper noen kan svare meg på dette... Er helt rådvill!!:(

Jobber i vikariat på arb.plassen min, hvor jeg har halvårskontrakter (for 6 mnd av gangen). Den jeg er i nå, gjelder ut desember. Er 6 uker på vei nå, dvs. at jeg er litt over 4 mnd på vei da. Jeg har ikke fortalt sjefen (som er et veldig kaldt og spesielt kvinnemenneske) at jeg er gravid enda. Vil vente så lenge som mulig, fordi: (og nå kommer poenget mitt)

Hun har sagt at jeg skal få fortsette der etter jul (forlenget vikariat, og deretter fast stilling i løpet av 2008). Hvis jeg forteller henne at jeg er gravid før des. har hun da lov å ombestemme seg? Kan hun da si at hun ikke vil at jeg skal fortsette der pga graviditet/permisjon???

Jeg GRUER så sinnsykt til å fortelle det til henne, for jeg vet ærlig talt ikke om hun vil reagere med glede overfor meg eller negative kommentarer...:( (hun er veldig opptatt bemanningen på arb.stedet...)

Hvis jeg ikke får fortsette der, får jeg ikke opptjent fødselspenger heller (6 mnd).... Hjeeelp!! Noen i samme sit.??

Fortsetter under...

Er ikke i samme situasjon som deg. Har heller ikke noen erfaring rundt dette. Men instinktet mitt sier at du bør vente med å si ifra. Du har nå jobbet 6 mnd av gangen og vært trofast mot din arb.giver, tross i at du ikke har visst hva som kommer etter de neste 6 mnd. Dette er jo i utgangspunktet ikke en gunstig arb.situasjon. Når du nå er gravid og har mulighet for fortsettelse synes jeg du ikke skal fortelle om graviditeten før du vet mer om hva som skjer etter nyttår. Du fortjener en fast stilling, og ikke minst opptjente svangersskapspenger. Har en bekjent som jobbet i slike 6 mnd- engasjement og vedkommende opplevde dette som et stressmoment. Visst ikke hva som kom om ett halvår. Og en dag måtte hun slutte og satt igjen arb.ledig. Er også litt usikker på hvor lenge en arb.giver har lov til å ha samme person ansatt på stadige engasjement. Tror det skal være regler for slikt! Din arb.giver har ingen rett til å vite om graviditeten ved ansettelse. Dessuten er du jo nok i en alder der man må forvente at folk blir gravide.

Lykke til med valget! Ville være interessant å høre hva du bestemmer deg for.

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg. Det vil si, jeg er gravid i uke 8 og har kontrakt tom 31.12.07. Jeg ønsker å fortsette å jobbe der på nyåret, men vet ikke om jeg får mer jobb der. Så jeg forteller at jeg er gravid når jeg begynner å få tydelig mage. Håper ledelsen tør satse på meg på nyåret selv om jeg er gravid. Jeg føler at jeg ikke orker å søke på ny jobb nå, hverdagen er slitsom nok som den er. sukk

Mitt vikariat gjelder også til nyttår... Har også planlagt å vente så lenge jeg kan med å fortelle...og bare krysse fingrene for at jeg får fortsette der... Sjefen har lovet meg fast stilling der i 2008 engang... hmmm...Så håper jeg får komme tilbake dit etter permisjonen...Huff, er så stressende at alt ble så usikkert plutselig! Men regner jo med at hun er forståelsesfull.... Har du også en kjip sjef??

nei, sjefen min er en veldig hyggelig og imøtekommende mann. Men jeg vet jo ikke om han vil gi meg jobb likevel. Får bare avvente og se. ting pleier å løse seg. Kanskje forteller jeg det tidligere for å vise lojalitet også. kanskje han faller for det ;) Må vente litt og kjenne på magefølelsen min :) Lykke til!

Selv om sjefen din er kjip, så så må hun følge visse regler. Er du fagorganisert?

Ja,er med i Norsk Sykepleierforbund. Er det egne regler da? Vi får bare vente å se...aner ikke når jeg har tenkt å fortelle det! Jeg er avhengig av å få fødselspenger også, og hvis jeg ikke får forlenget vikariatet mitt blir det ikke lønn 6 av 10 siste mnd....Vanskelig detta!!!:/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...