Gå til innhold

Svake negler - tør jeg bruke negleforsterker?!?

Anbefalte innlegg

Før jeg blei gravid brukte jeg en sånn forsterkningslakk på neglene som fungerte veldig bra. Men den lukter innmari "kjemisk"...

Vet ikke om jeg bare burde droppe det nå mens jeg er gravid og heller drite i at hendene ikke ser ut..

Noen som har erfaring?!?

Fortsetter under...

tror ikke at det er så farlig å bruke det! (du bruker det jo ikke daglig!)

men jeg ville kansje heller prøvd å ta litt b vitamin og sink! svake negler kan være mangelsymptom, og når man er gravid, er det viktig å ha nok av alle vit og mineraler!

Takk for svar:-) er ikke så kjempehysterisk, men det inneholder jo formaldehyd som en bruker på lik hehehe Så det er liksom så grotesk, og stinker så innmari "teknisk".

Jeg er egentlig neglebiter, men neglene vokser for og fint nå som jeg er gravid, så jeg tenkte prøve å få tatt ekstra godt vare på dem.

Enig med deg Linda, viktig å ikke blir for hysterisk! Jeg er ikke av den spesielt nervøse typen egentlig.. Men det er fint å høre litt andre sine meninger/erfaringer her inne likevel:)

Neglebiter her og, TIDLIGERE neglebiter faktisk!! Tar Omega3, og ser at neglene vokser kjempefort! Så jeg har brukt negleforsterker både som olje og lakk, uten at det gjør noe:)

Lakker negler som aldri før jeg:)

Kos deg du, dette kan vi gjøre med god samvittighet :o)

Ser at mine også vokser fint nå med alle tilskudd, og generelt tror jeg negler vokser bedre i graviditeten.

Men! I går fikk jeg spørreskjemaet fra Mor og Barn undersøkelsen fra Ullevål, og der spør de etter om en har blitt utsatt for Formaldehyd (hovedingrediens i neglforsterker) på lik linje med blydunst, oljebasert maling +++

Så jeg tror faktisk at jeg holder meg unna den framover, trenger den jo ikke på død og liv heller hehehe.

Vanlig lakk tror jeg ikke er noe farlig i det hele tatt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...