Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #1 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har kikket litt på innleggene som er her, og det ser ut som om de fleste har vært hos lege mange ganger allerede og fått høre både ultralyd og hjertelyd! Jeg var hos lege på første kontroll i går, trodde det var det som var normalt, jeg er 9+6 i dag. Neste kontroll blir ultralyd i uke 18 og så er det ikke kontroll igjen før i uke 24. Det kan da ikke være nødvendig med flere kontroller med mindre det er noe helt spesielt? Babyen vokser jo og klarer seg helt fint helt av seg selv. Selv har jeg vært en del kvalm nå i begynnelsen, men håper det går over. Har gått ned et par kilo, men regner med at siden jeg har litt å ta av så er det ikke krise. Babyen tar jo de næringsstoffene den trenger uansett. Jeg beholder dessuten alt jeg spiser, selv om det ikke er så masse, og får i meg nok væske og alt. Tror det er mange nervøse mammaer her inne som bekymrer seg for alt som kan gå galt, og det er sikkert noen som har grunn til det også, men nå har vi snart kommet så langt alle sammen at sjansen for at noe skal gå galt er fryktelig liten. Kroppen vår er helt utrolig og klarer dette fint. Jeg gleder meg til å passere uke 12 jeg også, men er ikke så veldig bekymret, jeg var i grunnen mest redd for å få vite at jeg ikke var gravid likevel da jeg var hos legen, at jeg bare hadde innbilt meg det fordi jeg ønsker det sånn :-) Uansett må jo selvsagt alle sammen ha lykke til med svangerskapet, men det er mange ting man kan bekymre seg for, og som det egentlig ikke er nødvendig å bekymre seg for. Naturen går sin gang og som oftest går det greit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10365203-mange-legetimer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. september 2007 #2 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg hadde min første legetime for ca 2 uker siden. Skal ikke inn på noe før ultralyden i uke 18. Enig med deg at veldig mange stresser seg selv opp med dette. Så lenge det ikke er noen komplikasjoner, er det ikke nødvendig med alle de ekstra sjekkene. Skjønner allikevel at man gjerne vil vite at alt er bra. Sliter selv litt med å tro på at det er noe der inne, selv om formen er heller laber om dagen. Har egentlig lyst til å høre hjertelyden om ikke annet før jeg forteller noe på jobb. Kjipt å involvere de hvis det ikke skulle være noe der... Har fortalt det til alle andre, så det er egentlig bare jobben som er igjen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10365203-mange-legetimer/#findComment-10365698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elrahe høygravid med gutt nr 2 Skrevet 13. september 2007 #3 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg har fått vite at det er vanlig med ca 8 kontroller i løpet av et svangerskap, men at det er noen flere for førstegangs. Har ikke hatt min første legetime enda, den har jeg i neste uke (da er jeg 13 uker på vei). Ser ingen grunn til å stresse det, barnet vokser vel uansett. Det kan hende jeg tar det mer med ro denne gangen, i og med at jeg har vært i gjennom dette før. Gleder meg mer og mer over det som skal skje. Og her i huset er det en stol liten gutt som gleder seg til å bli storebror! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10365203-mange-legetimer/#findComment-10366252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ho mor Skrevet 13. september 2007 #4 Del Skrevet 13. september 2007 Har egentlig motsatt opplevelse av deg. Tror du blander tråder litt kanskje. De fleste har vel vært på sin første kontroll nå, og en del av oss har valgt privat UL for å se at det er liv. For de som har erfaring med MA selv eller hos andre, som kanskje ble oppdaget flere uker etter at spiren døde, så er Ul rundt uke 12 når risikoen går dramatisk ned, en fin måte å få bekreftet at det er liv og benytte muligheten da til å informere familien. Selv har jeg hatt en legekontroll i uke 9, og skal tilbake i uke 16. Annen hver måned var vanlig nå sa legen min. Tidligere var de enda hyppigere. Det er vel dessuten legen selv som setter opp timene, og ikke den gravide. Jeg tror det er greit å bare akseptere at behovet for oppfølging også varierer veldig fra person til person, forhold til helsepersonell, tidligere erfaringer og om man er i et risikosvangerskap eller ikke. Noen vil få UL hver kontroll f.eks. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10365203-mange-legetimer/#findComment-10367416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå